افزایش ۲۵ درصدی پرداخت فطریه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3724538
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت فطریه در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: مردم مؤمن و روزه‌دار استان امسال دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت فطریه در خراسان‌شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان درگفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی با بیان اینکه طبق آمار نهایی دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات فطره در این استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: زکات فطره جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی این افزایش را نتیجه اعتماد بالای مردم نسبت به عملکرد کمیته امداد خراسان‌شمالی برشمرد، افزود: از مجموع رقم پرداخت‌شده دو میلیارد تومان فطریه،۶۰۰ میلیون تومان فطریه سادات و ۱۲۰ میلیون تومان کفارات مردم روزه‌دار و مؤمن این استان بوده که از صندوق‌های شورای زکات این استان شمارش‌شده است.

اهرابی با تأکید بر اینکه کار توزیع کمک‌ها از همان ساعات اولیه صبح آغازشده بود، ادامه داد: تمامی فطریه پرداخت‌شده بر اساس نیازسنجی احصاء شده از خانوارهای نیازمند مددجو و غیر و مددجو تا ۴۸ ساعت پس از جمع‌آوری توزیع شد.

وی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری‌ شده فطریه در میان نیازمندان هر شهر و منطقه توزیع‌شده است، یادآور شد: همزمان با برگزاری عید سعید فطر ۲۵۰ پایگاه‌ کمیته امداد این استان زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری کرد.

captcha