برگزاری محفل انس با قرآن به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در زرند
کد خبر: 3724545
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

برگزاری محفل انس با قرآن به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در زرند

گروه اجتماعی - رئیس دادگستری شهرستان زرند در تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه گفت: محفل انس با قرآن، اقامه نماز وحدت، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و ملاقات مردمی، استقرار میز مشاوره رایگان وکلا روحانیان و بسیج حقوقدانان، شورای اداری و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند امروز شنبه، 2 تیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و شهدای گرانقدر قوه قضائیه گفت: در هفته قوه قضائیه امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی با هدف پاسداشت این مناسبت تدارک دیده‌ شده است.
وی هفته قوه قضائیه را فرصتی مغتنم به منظور معرفی اقدامات و همچنین ارزیابی عملکرد یک سال گذشته این مجموعه با هدف شناخت نقاط قوت و ضعف آن برشمرد.
حجت‌الاسلام محمدی ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را در عمل نکردن به دین دانست و گفت: برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان باید بسترسازی مناسب و موثر از خانه، خانواده با نظارت صحیح والدین و همچنین اقدامات فرهنگی مناسب انجام شود و خانواده‌ها با رعایت موازین اخلاقی و رفتاری، زمینه تعالی روحی فرزندان خود در جامعه اسلامی را بیش از پیش فراهم کنند.
وی پدیده حمل سلاح سرد را نگران کننده و یک ناهنجاری اجتماعی دانست و بیان کرد: به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم بیشتر مراقب فرزندان‌شان باشند، زیرا وقتی نوجوان یا جوانی چاقویی را با خود حمل می‌کند و از طرفی هم با دوستان ناباب همراه می‌شود، ممکن است ناخودآگاه با فردی درگیر و با قتلی ناخواسته روبه‌رو شود، لذا ضرورت دارد نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها در این زمینه ورود پیدا کرده و به امنیت جامعه کمک شایانی داشته باشند.
رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به معضل مواد مخدر تصریح کرد: با خرده‌فروشان مواد مخدر برخورد جدی می‌شود و منازل آنها در مرحله اول پلمب و در صورت تکرار جرم، مصادره می‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدی افزایش شرب خمر و تهیه مشروبات الکلی دست ‌ساز در شهرستان زرند را بسیار نگران کننده دانست و افزود: جرائمی از جمله چاقوکشی، نزاع‌های خیابانی، سرقت‌ها و ... به دنبال مصرف مشروب به وقوع می‌پیوندد و خطری بالفعل است که برخورد قاطعانه مجموعه قضایی شهرستان و اقدامات نیروی انتظامی به تنهایی کافی نبوده و نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدام همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دارد.
وی از افزایش سرعت‌گیرهای غیراستاندارد به شدت انتقاد کرد و گفت: چنانچه به خودروی فردی که بر اثر عبور از سرعت‌گیرهای غیراستاندارد خسارت وارد شود و راننده آن در دستگاه قضایی طرح شکایت کند، در صورت مشخص شدن خسارت وارده ناشی از سرعتگیر، دستگاه مربوطه محکوم و ملزم به پرداخت خسارت وارده می‌شود.
وی در تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در شهرستان زرند تأکید کرد: محفل انس با قرآن، اقامه نماز وحدت، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و ملاقات مردمی، استقرار میز مشاوره رایگان وکلا روحانیان و بسیج حقوقدانان، شورای اداری و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از جمله این برنامه‌هاست.
انتهای پیام

captcha