برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه
کد خبر: 3724565
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه

گروه فرهنگی - مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۵ تیرماه سال جاری است.

برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه

بحرعلی محمودی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه امسال سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می شود، بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا 25 تیر ماه بوده و اختتامیه جشنواره نیز 10 مرداد ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: احادیث، فضائل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی بوده که در دو بخش بین الملل و داخلی برگزار می شود.
محمودی با اشاره به رشد کمی و کیفی جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ادامه داد: سال گذشته در بخش داخلی شاهد رشد 40 درصدی و در بخش خارجی شاهد رشد 100 درصدی بودیم.
لازم به ذکر است همزمان با برگزاری جشنواره و در حاشیه آن، برنامه عصر موسیقی ویژه عاشیق‌ها در شهرستان میاندوآب و برای نخستین بار نیز شب شعر رضوی با عنوان رایحه رضوی به زبان کردی در مهاباد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha