اعلام همکاری آستان قدس در خراسان‌شمالی با جهاددانشگاهی
کد خبر: 3724599
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

اعلام همکاری آستان قدس در خراسان‌شمالی با جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی - نماینده آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی گفت: آستان قدس در استان برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی، درمان و مباحث فرهنگی در راستای رفع مشکلات محرومان آماده همکاری با جهاددانشگاهی است.

به گزارش ایکنا ازخراسان شمالی، محمد اکبرزاده، در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: با توجه به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی و اقتصادی جهاددانشگاهی در منطقه، آستان قدس در استان آمادگی کامل همکاری و مشارکت با این نهاد در راستای رفع مشکلات محرومان را دارد.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی آستان قدس ترویج فرهنگ  و سبک زندگی رضوی است که اگر این مهم در جامعه نهادینه شود قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی تغییر پیدا کرده است، گفت: هم اکنون در جامعه افراد منافع فردی را اگرچه موجب به ضرر افتادن منافع جمع شود، ترجیح داده و ارزش های اسلامی را قربانی طمع ورزی های خود می‌کنند.

اکبرزاده با با بیان اینکه در بحث تربیت دچار مشکل هستیم و نظام آموزشی در این حوزه بسیار کوتاهی کرده است، گفت: امروز باید بیش از پیش در بحث نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، یادآورشد: رسیدگی به امور محرومان و توانمندسازی آنان از مهمترین اولویت های آستان قدس رضوی در استان است.

اکبرزاده با تاکید بر نگاه ویژه آستان قدس رضوی در حوزه اشتغال زایی و ارائه خدمات درمانی به محرومان در این استان، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به افراد دارای طرح که توجیه اقتصادی داشته باشند، صورت می گیرد و بازدید های دوره ای نیز به منظور پایداری اشتغال آنان انجام می شود.

دکتر رضا شاهین فر،رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این استان با بهره مندی از ظرفیت نیروهای جوان و خلاق و به پشتوانه پژوهشکده های بزرگ در سطح کشور توانسته در این منطقه محروم زمینه های توسعه استان را در بخش های پژوهشی، درمان و فرهنگی فراهم سازد.

 وی با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز ناباروری در خراسان‌شمالی، یادآورشد: مقرر است این مرکز با مشارکت استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در استان راه اندازی شود.

شاهین فر ادامه داد: در حال حاضر فضای فیزیکی و نیروی انسانی این مرکز تامین شده و برای ادامه کار نیازمند حمایت خیرین و مشارکت دیگر سازمان ها هستیم زیرا با راه اندازی این مرکز علاوه بر ارتقاء شاخص های اجتماعی  بسیاری از مشکلات مالی و آسیب های اجتماعی و روانی از دوش خانواده های متقاضی فرزند برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای تولید نهال گردوی پیوندی در استان، یادآورشد: با توجه به اینکه دانش فنی این مهم در پژوهشکده های جهاددانشگاهی کشور موجود بوده و آن را به استان انتقال داده ایم در این راستا تولید آن در سطح بالا نیازمند مشارکت همه جانبه نهادهایی همانند آستان قدس رضوی است.

شاهین فر با اشاره وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی ، یادآورشد: می‌توان با استفاده از این دو ابزار فرهنگی زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی در جامعه را فراهم کرد.

وی یادآورشد: در بحث مباحث فرهنگی نیز می توان با راه اندازی انتشارت مشترک جهاددانشگاهی و آستان قدس رضوی در پاسخ گویی به نیازهای فرهنگی جامعه گام های مثبتی برداشت. 

انتهای پیام.

   

 

captcha