بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید
کد خبر: 3724606
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید

کانون خبرنگاران نبأ ــ دادستان شهرستان کوهبنان با استناد به کلام حضرت امام(ره)، اظهار کرد: بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید در حالی که بهشتی یک ملت بود.

بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی‌ پور‌اسلامی، دادستان شهرستان کوهبنان در اولین روز از هفته قوه قضاییه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران‌شان در جمع مسئولان و مردم ولایت‌مدار و بسیجی این شهرستان، اظهار کرد: شهید آیت‌الله بهشتی شخصیتی سیاست‌مدار، فقیه و دانشمند بود که به‌عنوان دومین رئیس دیوان عالی کشور منصوب شد.
وی با اشاره به زندگی شهید بهشتی عنوان کرد: بهشتی از جمله افرادی بود که به امام راحل نزدیک و از اوایل انقلاب از هواداران تشکیل حکومت اسلامی و ولایت بود، از سال‌های قبل از انقلاب به‌ویژه در سال ۴۱ و به خاطر مبارزات انقلابی از طریق ساواک بارها مورد تعقیب قرار گرفت.
دادستان کوهبنان ادامه داد: ایشان راه‌اندازی و اداره تشکل‌های مذهبی را عهده‌دار بود، در سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت و مجددا فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی را ادامه داد و چندین مرتبه توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد.
وی عنوان کرد: پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان وزیر دادگستری و پس از آن از سوی امام خمینی(ره) به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد که سرانجام در شامگاه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در تالار حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار توسط منافقان همراه با کاروان ۷۲ تنی به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام پوراسلامی با استناد به کلام حضرت امام(ره)، اظهار کرد: بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید در حالی که بهشتی یک ملت بود، چون بنیانگذار کبیر انقلاب فرمود «من بیش از ۲۰ سال ایشان را می‌شناختم؛ من او را فردی متعهد، علاقه‌مند به اسلام و ملت و... می‌دانم».
وی همچنین با استناد به کلام مقام معظم رهبری، عنوان کرد: آیت‌الله بهشتی یک انسان برجسته در همه ابعاد بود؛ تواضع‌، حق‌پذیری، نظم و انضباط در کارها، صبر، داشتن عدالت و... از جمله ویژگی‌های ایشان بود.
دادستان کوهبنان تصریح کرد: یکی از وظایفی که حضرت علی‌(ع) در نامه پایانی عمر به فرزندانش یادآوری کرد، این بود که با ظالم دشمنی کنید و یاور مظلوم باشید و دادگستری هم یکی از وظایفش این است با ظالمین برخورد کند و حق مظلوم را بگیرد.
وی یادآور شد: اگر انسان بتواند بین دو مؤمن آشتی برقرار کند، ارزش آن از یک سال نماز و روزه بیشتر است؛ دادگستری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا صلح و آشتی، صفا و صمیمیت بر خانواده حاکم شود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha