انیمیشن‌سازی؛ فرصتی برای اشتغال خانگی درآمدزا
کد خبر: 3724608
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

انیمیشن‌سازی؛ فرصتی برای اشتغال خانگی درآمدزا

گروه اجتماعی - انیمیشن‌سازی، یکی از مشاغل مطرح شده در الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که می‌تواند زمینه اشتغال خانگی درآمدزا را برای انیمیشن‌سازان فراهم کند.

انیمیشن‌سازی؛ فرصتی برای اشتغال خانگی درآمدزا

به گزارش ایکنا از کردستان؛ جهاددانشگاهی کردستان به عنوان مجری طرح توسعه مشاغلی خانگی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در تلاش است تا با توانمندسازی و اتصال تولیدکنندگان به بازارهای ملی و بین المللی زمینه اشتغال دو هزار و 600 نفر را در این بخش فراهم کند.
یکی از رشته‌های اولویت‌دار در بخش مشاغل خانگی در استان کردستان انیمیشن سازی بوده که امروزه نیز بسیار مورد نیاز بازار تولید است.
امروزه ایجاد توهم مجازی به سبک انیمیشن‌سازی در صورتی که توأم با مهارت‌های استفاده از برنامه‌های کاربردی تولید انیمیشن شود، می‌تواند از پردرآمدترین مشاغل کنونی باشد.
فعالیت حوزه انیمیشن در ایران به بیش از 50 سال می‌رسد؛ تولید پویانمایی کوتاه، که عموماً کارتون نامیده می‌شود در طول دهه 1910 به یک صنعت بدل و کارتون‌های کوتاه برای نمایش در فیلم‌های سینمایی تولیدشد.
انیمیشن‌ها کاربردهای گوناگونی از قبیل: تیزرهای تبلیغاتی، برنامه‌های علمی آموزشی، جلوه‌های ویژه یا انیمیشن ترکیب شده با فیلم، ساخت انیمیشن برای سرگرمی کودکان و نوجوانان، ساخت محیط‌های شبیه‌سازی شده واقعی، ساخت بازی‌های کامپیوتری و سایر فعالیت‌ها دارند.
با توجه به موارد ذکر شده جهاددانشگاهی کردستان، در ادامه رسالت خود، در تلاش است تا در راستای رسیدن فرد به موقعیت شغلی برتر در بازار کار رشته «انیمیشن» کمک‌کننده بوده و به عنوان تسهیل‌گر در حوزه مشاغل خانگی، ضمن ارائه خدمات توانمندسازی، فرصتی را ایجاد کند تا انیمیشن‌سازان علاقه‌مند صاحب‌فن در این زمینه، کسب و کار خود را در خانه‌شان راه‌اندازی کرده و از طریق اتصال به برندها و پشتیبانان ملی و استانی محصولات (کالا و خدمات) خود را به فروش برسانند.
این مهم فرصتی برای افراد تازه کار است که مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند و به صورت جدی وارد عرصه تولید انیمیشن شوند.
کارشناسان جهاددانشگاهی از اول تا پایان کار در کنار علاقه‌مندان و متقاضیان انیمیشن‌سازی در طرح توسعه مشاغل خانگی خواهند بود و همه خدمات در مقوله توانمند سازی و ایجاد بازار فروش را فراهم خواهد آورد .
همچنین «گروه انیمیشن‌سازی دیرین دیرین» و «مرکز تصویرسازی رایانه‌ای رایمون مدیا» پشتیبانان علاقه مندان و متقاضیان رشته انیمیشن سازی در طرح توسعه مشاغل خانگی است.
همگام با پیشرفت مشاغل اینترنتی، انیمیشن‌ساز می‌تواند با فعالیت در سایت مستقل این امکان را برای خود فراهم کند که به طور مستقیم با متقاضیان اقدام به همکاری و مشارکت در تولید پروژه نماید .
در نهایت اینکه انمیشن‌سازان می‌توانند در صورت گسترش کار، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در طرح مشاغل خانگی، کار خود را توسعه داده و افراد دیگری را در کنار خود به خدمت بگیرد .
یادآور می‌شود؛ علاقمندان برای شرکت در این پروژه کارآفرینی با مراجعه به سایت طرح توسعه مشاغل خانگی به آدرس www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha