مهد قرآن مؤسسه‌ای در کرمان به علت نبود مکان تعطیل شد
کد خبر: 3724623
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

مهد قرآن مؤسسه‌ای در کرمان به علت نبود مکان تعطیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه قرآنی حضرت معصومه(س) شهرستان زرند بیان کرد: در ابتدای تأسیس، مهد کودک و پیش‌دبستانی قرآن در این مؤسسه فعال بود، اما به علت نبود مکان و هزینه‌های بالای اجاره‌بها، قادر به ادامه این فعالیت نبودیم.

مهدقرآنی که به علت نبود مکان تعطیل شد

فاطمه سلطانی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت معصومه(س) شهرستان زرند کرمان در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: مؤسسه قرآنی حضرت معصومه(س) از سال 90 تأسیس شده و کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ، تدبر در قرآن را برگزار می‌کند.

سلطانی تصریح کرد: در سال‌های ابتدایی در زمینه مهد کودک و پیش‌دبستانی قرآن فعالیت داشتیم، اما به علت نبود مکان و هزینه‌های بالا نتوانستیم مهد قرآن را اداره کنیم و بعد از چند سال فعالیت، منحل شد. اکنون نیز بخشی از فعالیت‌های مؤسسه به این امر اختصاص دارد. هزینه مربی نیز از شهریه کلاس‌هایی که برگزار می‌کنیم، تأمین می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت معصومه(س) در رابطه با برنامه شاخص مؤسسه اظهار کرد: کلاس‌ تفسیر و مترجمی قرآن را در شش ترم برگزار کردیم و با استقبال و رضایت بالا روبه‌رو شد و شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها به راحتی آموزش‌های قرآنی را دریافت کردند.

وی در رابطه با کلاس‌های ترم تابستان ادامه داد: کلاس‌های تابستان را به علت نبود مکان هنوز برگزار نکردیم. زیرا استقبال از کلاس‌های قرآنی و هنری مخصوصاً نقاشی در این منطقه بسیار بالاست ولی متأسفانه مکان ما کوچک است. برای رفع این مشکل دنبال یک مکان مناسب با هزینه کم مانند مدارس هستیم که اگر پیدا کنیم کلاس‌های تابستان را در آن برگزار می‌کنیم.

سلطانی گفت: قرآن بسیار غریب و مهجور است. مردم برای کلاس‌های متفرقه و یا هنری بسیار هزینه‌ می‌کنند، اما از ما انتظار دارند کلاس قرآن را رایگان برگزار کنیم و این در صورتی است که ارزش و جایگاه قرآن خیلی بیشتر از این‌هاست، پس بیشتر باید برایش زمان و سرمایه هزینه کنیم.

وی بیان کرد: در کنار تمامی این مشکلات بنده به علت علاقه‌ شدیدی که به قرآن آموزه‌‌های آن داشتم قسمتی از منزل شخصی خود را به کلاس‌های قرآن اختصاص دادم. امیدوارم روزی برسد که همه برای قرآن کار کنند و هرکس با هر چیزی که در توانش است، شروع کند، خداوند چنان شیرینی در دلش می‌گذارد که دیگر قادر به پایان دادن این کار نیست.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی حضرت معصومه(س) در استان کرمان، شهرستان زرند، خيابان شهيد رجايی، کوچه 9 واقع شده است.

انتهای پیام

captcha