قطره‌چکانی بودن اعتبارات اجرایی پروژه‌های استانی در خراسان جنوبی
کد خبر: 3724633
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

قطره‌چکانی بودن اعتبارات اجرایی پروژه‌های استانی در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی - معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به قطره چکانی بودن اعتبارات اجرایی پروژه‌های استانی در خراسان جنوبی، گفت: مدیران اجرایی باید مطالبات خود را از منابع کشوری افزایش دهند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مجتبی علوی مقدم امروز دوم تیر جاری در شورای اداری استان با اشاره به ساخت زائر سرای ارزان قیمت در مشهد، گفت: در خصوص کمک‌هایی که مقرر شد تنظیم شود، خراسان جنوبی اولین استانی بود که مبادرت به اقدام ساخت این زائرسرا کرد و زیبنده نیست بعنوان آخرین استان باشیم.

وی با اشاره به طرح «خشت‌های آسمانی»، افزود: این طرح برای کمک به زائرسرای ارزان قیمت ویژه محرومین در مشهد است که پس از تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و مقدمات احداث با تخصیص و تملک 802 متر مربع زمین و طراحی با زیربنای 5200 متر مربع در 9 طبقه با ظرفیت 500 تخت انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندارخراسان جنوبی ادامه داد: با وجود منابع محدود طرح «خشت‌های آسمانی»، کارکنان دولت، نهادها و ارگان‌های انقلاب اسلامی به منظور تامین هزینه‌های ساخت زائرسرا می‌توانند کمک‌های خود را در سه بخش برنامه‌ریزی شده واریز کنند.

علوی‌مقدم در بحث اعتبارات استان، گفت: در شرایط کنونی کمبود منابع اعتباری داریم و اعتبارات موجود محدود است، بنابراین انتظار می‌رود مدیران اجرایی سهم استان را از کشور بگیرند و در منابع ملی توجه کنند، چرا که منابع استانی قطره چکانی است.

وی با اشاره به ارائه گزارش جذب اعتبار در استان، گفت: از کل اعتبارات تخصیصی نقدی 59 درصد جذب شده که در فرصت باقی مانده تا 31 تیرماه جاری باید جذب اعتبار صورت گیرد.

جذب صفر اعتبارات در 31 دستگاه اجرایی استان

معاون امور عمرانی استاندارخراسان جنوبی، 39 درصد اعتبارات را مربوط به بخش اسناد عنوان کرد و افزود: در بخش نقدی از 84 دستگاه، 31 دستگاه دارای جذب صفر هستند.

علوی‌مقدم تصریح کرد: هشت دستگاه با جذب اعتبار 80 تا 100 درصد، 15 دستگاه بین 5 تا 80 درصد و150 دستگاه بین 50 تا 80 درصد جذب داشته‌اند.

وی ادامه داد: دادگستری، سازمان امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی جهادکشاورزی، دانشگاه صنعتی و دامپزشکی جزو دستگاه‌های برتر جذب هستند.

معاون امور عمرانی استاندارخراسان جنوبی در بحث برنامه نظارتی بر بکارگیری ناظر فنی، مشاور باتجربه و مناسب، نظارت مستمر در پروژه‌های کنترل کیفیت پروژه‌ها، جلوگیری از ساخت و ساز خارج از ضوابط و رعایت دقیق مصوبات شورای فنی استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

captcha