فعالیت مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی مصداق احیای نفوس است
کد خبر: 3724673
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

فعالیت مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی مصداق احیای نفوس است

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی مصداق احیای نفوس است، افزود: با بارور کردن زن و مرد در شرایطی می‌توان نسلی را احیا کرد و این به ازدیاد نسل افراد صالح کمک می‌کند البته رعایت موازین شرعی نیز مهم است.

ضرورت دنیای فعلی، بهره‌مندی از روش‌های علمی است/ مرکز ناباروری رویان به حد نصاب جمعیت کشور کمک می‌کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، صبح امروز 2 تیرماه حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جریان بازدید از مرکز ناباروری جهاددانشگاهی استان با حضور در جلسه‌ای که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، عملکرد این مرکز را مثبت خواند و اظهار کرد: این مرکز ناباروری جایگاه مهمی است که به بارور کردن فرزندان صالح جامعه کمک می‌کند و اتفاق بسیار مبارکی است.

به دنبال نسل صالح هستیم
وی ادامه داد: در ارتباط با کار مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی باید گفت مصداق احیای نفوس است. اگر افرادی در دنیا زندگی می‌کنند و حیات آن‌ها دچار مشکل است با بارور کردن زن و مرد در شرایطی می‌توان نسلی را احیا کرد و این به ازدیاد نسل افراد صالح کمک می‌کند البته رعایت موازین شرعی مهم است، رعایت این حدود به ما نشان می‌دهد که به دنبال نسل صالح هستیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: انصافا پروردگار عالم در وجود زن و مرد قدرت‌نمایی کرده است. اگر در بعضی موارد این قدرت ظهور ندارد و به طور آشکارا دیده نمی‌شود، بنا به قدرت و اراده خداوند است و یقینا دلایلی وجود دارد که بشر به این جایگاه رسیده است و بخشی ممکن است اجتماعی باشد.
قربان‌پور افزود: این مرکز به الطاف عملی حضرت حق کمک می‌کند یعنی از عنایات خداوند کمک می‌گیرد.
وی اظهار کرد: یقین داریم اگر شناسایی منطقی صورت پذیرد اتفاقات خوبی به دنبال دارد به طوری که ناامیدی بسیاری از خانواده‌ها را می‌کاهد. استرسی که از نداشتن فرزند در خانواده‌ها بوجود می‌آید بسیار سنگین است و جامعه امروز باور اجتماعی نکرده که این کار خودش مهم است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مرکز ناباروری به حد نصاب جمعیت کشور کمک می‌کند همانطور که همه نگران هستیم در بعضی از کشور‌های اطراف یا قومیت‌ها در کشور تفاوت‌‌هایی بوجود می‌آید، اینگونه مراکز به فرزند‌آوری جمعیت برای نسل‌های آینده کمک می‌کنند.

ظرف استعدادی فوق‌العاده‌ای در کشور داریم
حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: توان کشور توان علمی را افزایش می‌دهد به طوری که به اینجا می‌رسد افراد این کشور به جای حضور در کشور‌های دیگر همینجا با دست فرزندان کشور بزرگ‌ترین کارها انجام می‌گیرد و قدرت علمی خود را نشان می‌دهد. ظرف استعدادی فوق‌العاده‌ای در بین ایرانیان و کشور داریم و در بعضی از استان‌ها شرایط محیطی به نوبه خود به پرورش نخبه‌ها کمک می‌کند و نیاز جامعه را برطرف می‌سازد.
وی گفت: آنچه که مورد تاکید است برای شناسایی چنین مراکزی مانند جهاددانشگاهی باید به یکدیگر کمک کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: خود این مرکز هم از اولویت‌های ویژه است و باید در فضاهای عمومی این اتفاق افتد، گروه‌‌های مخاطب عمومی مانند گروه‌های موثر مبلغین و چهره‌های استان و اقشار تاثیرگزار برای بازدید از مرکز رویان دعوت شوند و نمونه کارهای انجام شده رویان به شکل پاورپونت به مراکز جمعیتی انتقال پیدا کند که در واقع مردم مطلع شوند و زمینه‌سازی این کار را اداره کل تبلیغات اسلامی انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: ضرورت دنیای فعلی استفاده و بهره‌مندی از انواع روش‌های علمی در جهت درمان ناباروری است و جهاددانشگاهی در این مقوله پیشتاز است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: یک مبحث کلی مباحث ارزشمند اعتقادی و ارزشی و اجتماعی است. استان مرکزی از امسال در شرایط اجتماعی استان‌ها به کیفیتی قرار می‌گیرد که بررسی عملیاتی بیشتر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کند و به طور رسمی همه دستگاه‌ها باید یک برنامه عملیاتی را داشته باشند.

از حال و هوای کلی‌گویی خارج شویم
حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: با توجه به وجود مسائل اجتماعی عدیده بنظر می‌رسد که نقش‌آفرینی کار مشترک می‌تواند زمینه‌ساز باشد. بخصوص در زمینه اجتماعی که مبتلابه است. بنده خیلی اصرار دارم باید وارد مصادیق کار شویم و از حال و هوای کلی‌گویی خارج شده و مصداق‌های عملی را نگاه کنیم. حتی اگر لازم باشد مناطق به طور کامل تفکیک شده داشته باشیم و ورود اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: اگر در مسائل آسیب‌های اجتماعی،اخلاقی ورود پیدا کنیم می‌توان با بررسی‌های موضوعات بر اساس اولویت، کار انجام شود و راهکار عملی آن را بیان کرد. بنظر می‌رسد باید به این سمت‌و‌سو حرکت کنیم و در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم. در تفاهم‌نامه مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی و جهاد‌دانشگاهی استان که مفاد آن نوشته شده این سمت‌و‌سو دیده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با دیدگاه انقلابی حرکت کنیم یعی زمان اصلا برای تاخیر کار‌ها وجود ندارد و در شرایطی بسر می‌بریم که بسیاری از مسائل اجتماعی نمود عینی پیدا کرده‌ است، نمود بی‌تعارف دارند و در معرض دید قرار دارند و به تعبیری نمایشگاهی شدند به طوری که در مسائل گوناگون مانند فضای اجتماعی و خانواده قابل مشاهد است و باید ورود موثرتری در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش ایکنا؛ تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بین اداره کل تبلیغات اسلامی استان و جهاددانشگاهی استان مرکزی منعقد شد.
انتهای پیام

captcha