آیات الهی؛ بهترین معرف سبک زندگی
کد خبر: 3724675
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

آیات الهی؛ بهترین معرف سبک زندگی

گروه معارف- امام جمعه مهربان، اظهار کرد: آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده‌اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است.

آیات الهی؛ بهترین معرف سبک زندگی هستند

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه مهربان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده‌اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است.
وی افزود: انسانها برای داشتن زندگی خوب و ایده آل و همچنین برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی به یک سبک زندگی نیاز دارند، که در این میان به یقیین قرآن بهترین شیوه و سبک زندگی را برای تمامی جوامع بشری معرفی کرده است.
وی با استناد به آیه 77 سوره قصص خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مكن و همچنانكه خدا به تو نیكى كرده نیكى كن و در زمین فساد مجوى كه خدا فسادگران را دوست نمى‏دارد.
حجت‌السلام مرسلی، از راهکاری برای توسعه زندگی قرآنی گفت و ادامه داد: تدبر در قرآن راهکاری برای توسعه زندگی قرآنی است، تدبر موجب می شود که آیات قرآن را بفهمیم.
امام جمعه مهربان، ضمن بازگو نمودن لزوم پذیرفتن امامت قرآن افزود: از آنجا که براى شناخت درست از نادرست در هر موضوعى به «معیار» و «میزان» نیاز است، رجوع به قرآن، این کتاب الهى در هر زمینه، به ویژه اخلاق و خودسازى و هنجارهاى رفتارى یک ضرورت است. این سند نبوت و معجزه جاوید حضرت رسول(ص) در صورتى مى‌تواند در زندگى و اخلاق فردى و اجتماعى ما تأثیرگذار باشد، که «امامت قرآن» را بپذیریم؛ به هدایت آن گردن بنهیم و آن را به عنوان «الگو» قبول و خود را به آن عرضه کنیم و ارزیابى اخلاق و عمل خویش را با این «میزان» انجام دهیم، آنگاه روشن مى شود که چه کسى «اخلاق قرآنى» دارد و چه کسى از چنین تربیتى دور شده است.
 حجت‌الاسلام مرسلی، با بیان اینکه زندگی قرآنی باید زندگی طیب و طاهر باشد تاکیدکرد: آنها که می خواهند زندگی قرآنی داشته باشند باید به طرف پاکی حرکت کنند.

انتهای پیام

captcha