تقویت روحیه دینی با استفاده از روش القای غیر مستقیم
کد خبر: 3724679
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

تقویت روحیه دینی با استفاده از روش القای غیر مستقیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله علامه محمدعلی لطفیان سرگزی، گفت: تقویت روحیه دینی، آن هم با استفاده از روش القای غیر مستقیم خوب است و اگر مجبور هستید از اندرزهای کلامی بهره ببرید، بکوشید به کمترین مقدار بسنده کنید.

تقویت روحیه دینی با استفاده از روش القای غیر مستقیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «گل‌های زیبای زندگی» با موضوع تربیت از منظر قرآن مجید، با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز تخصصی نماز، جمعیت هلال احمر استان قم، با حضور جمعی از بانوان قرآنی، جمعه، اول تیرماه در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله علامه محمدعلی لطفیان سرگزی در این مراسم با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز اصناف و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، گفت: تربیت درست کودکان و نوجوانان با استفاده از راهکارهای علمی، آرزوی همه پدران و مادران است؛ اما جامعه اسلامی به این مقدار بسنده نمی‌کند و ايجاد پشتوانه دینی و فرهنگی در فرزندان این مرز و بوم را نیز می‌جوید.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش تربیت دینی، روش الگویی است، عنوان کرد: در موقعیت‌های مناسب با نرمی و عطوفت فرزند خود را از آموزه‌های دینی آگاه کنید، از مراقبت شدید کودک خود بپرهیزید؛ باید توجه داشت که با بازی‌ می‌توان استقلال کودک را تقویت کرد زیرا در قالب بازی، داشتن زندگی مستقل را تمرین می‌کند.
لطفيان سرگزی با معرفی کتاب «بازی؛ بازوی تربیت» نوشته عباسی ولدی، گفت: تقویت روحیه دینی، آن هم با استفاده از روش القای غیر مستقیم خوب است و اگر مجبور هستید از اندرزهای کلامی بهره ببرید، بکوشید به کمترین مقدار بسنده کنید و اگر می‌خواهید فرزندتان در برابر پندهای شما مقاومت کمتری داشته باشد افزون بر رعایت شرایط نصیحت از جمله‌های کوتاه و کلمات قصار استفاده کنید.

کارشناس حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه هرگز کودک را برای ترس از تاریکی سرزنش یا تحقیر نکنید و او را غیر مستقیم با همسالان نترس آشنا کنید، گفت: با اعطای مسئولیت، مشورت، مهربانی و عطوفت، به کودک خود آزادی بیشتر در امور مباح بدهید و استقلال در امور شخصی و اعتماد به نفس او را افزایش دهید.

وی بیان کرد: تأکید فراوان دین بر تشویق، به جهت تأثیر معجزه‌آسای آن است و اگر تشویق، با شرایط و به موقع انجام شود، در رفتار فرزند، دگرگونی جدی ایجاد می‌کند. در سیره اولیای الهی نیز تشویق‌های جالب و فراوان دیده می‌شود، رسول خدا(ص) عمامه خود را برای تشویق حضرت علی(ع) بر سر وی قرار داد و به جعفر طیار، نماز جعفر طیار را هدیه کرد؛ همچنین امام کاظم(ع) تکه‌ای از کفن خویش را به بی بی شطیطه، پیرزن با تقوای نیشابوری هدیه کرد.

محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha