بهره‌مندی ۱۴ هزار یزدی از آموزش‌های قرآنی
کد خبر: 3724686
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

بهره‌مندی ۱۴ هزار یزدی از آموزش‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از بهره‌مندی بالغ بر ۱۴ هزار نفر از آموزش‌های قرآنی در سطح استان خبر داد.

بهره‌مندی 14 هزار یزدی از آموزش‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در آیات و روایات به تبلیغ اشاره شده و دارای اهمیت بسیار است  اظهار کرد: تبلیغ برای خدا و درراستای امر خدا و هدایت مردم و عدم خوف و ترس از غیرخدا باید انجام شود و یک مبلغ وقتی موفق می شود که کارش رنگ و بوی الهی داشته باشد.

وی ادامه داد: تبلیغات هم باید با اقتضائات زمان به پیش برود و در سیره پیامبران نیز دیده می شود که اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم بود.

حسینی کوهستانی افزود: دنیای غرب از جهت تبلیغات از ما جلوتر هستند اما متاسفانه با اینکه ما منابع غنی را داریم، گاها شاهد ضعف هایی در این زمینه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تزلزل در مبانی اعتقادی در حال ایجاد است و در این راستا هماهنگی، هم افزایی و همدلی  شرط اساسی است و باید در این راه قدم برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 83 خانه عالم در استان احداث شده و 27 خانه در حال ساخت است افزود: در مجموع 110 خانه عالم در استان وجود دارد.

حسینی کوهستانی ادامه داد: 1400 گفتمان دینی در سال جاری با موضوعات دین و زندگی، سواد رسانه ای، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی و مقابله با آن برگزار شده است.

وی گفت: در حال حاضر 13 دبیرستان معارف اسلامی با عنوان صدرا در استان وجود دارد که دو دبیرستان در یزد مشغول فعالیت است و یک هزار و 77 دانش آموز در مدارس صدرای سطح استان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از واگذاری برنامه های قرآنی به اتحادیه موسسات قرآنی خبر داد و تصریح کرد: برنامه ها و بودجه های قرآنی با برنامه ریزی زیر نظر اتحادیه قرآنی انجام می شود به نحوی که در سال 96 بالغ بر 14 هزار نفر از آموزش های قرآنی بهره مند شدند.

 وی با اشاره به اجرای طرح حمع آوری قرآن و کتب دعای فرسوده و جمع آوری قرآن های مازاد نیز گفت: این طرح در ماه رمضان آغاز و قرآن ها جمع آوری و در صورت اصلاح به مناطق مورد نیاز فرستاده می شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی همچنین فعالیت وب سایت تبیان یزد با روزانه 9 بازدید کننده را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام

captcha