نصرت الهی با وحدت و انسجام اسلامی به دست می‌آید/ تاکید قرآن بر نعمت وحدت
کد خبر: 3724695
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

نصرت الهی با وحدت و انسجام اسلامی به دست می‌آید/ تاکید قرآن بر نعمت وحدت

گروه حوزه‌های علمیه ــ مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن از وحدت به عنوان یک نعمت یادکرده است تاکید کرد: نصرت و یاری خداوند به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای وحدت و انسجام باشند.

 نصرت الهی با وحدت و انسجام اسلامی به دست می‌آید/ تاکید قرآن بر نعمت وحدت

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز دوم تیرماه در دیدار جمعی از نخبگان علمی و روسای دانشگاه‌های سوریه با اشاره به اهمیت انسجام و وحدت که در قرآن کریم هم بر آن تاکید زیادی شده است گفت: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام به عنوان یک مسئله ضروری است.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اعتصام به حبل الهی افزود: بدون تردید اتحاد و انسجام از مهمترین و ضروری‌ترین نیاز‌های امت اسلامی است و تعداد زیادی از آیات قرآن و روایات هم بر وحدت تاکید کرده‌اند.
این مرجع تقلید با اشاره به نفوذ استکبار در سرزمین‌های اسلامی و به جان هم انداختن مسلمین بیان کرد: درگیری‌هایی که میان کشور‌های اسلامی در منطقه پدید آمده است به علت توطئه‌های استکباری از یکسو و غفلت مسلمین از دستور قرآنی، وحدت است.

وی با بیان اینکه در سوریه محور مقاومت باعث ایجاد پیوند و انسجام میان گروه‌های مختلف شده و پیروزی‌های به دست آمده هم ناشی از همین مسئله است از ملاقات با تعدادی از نخبگان علمی کشور سوریه ابراز خرسندی کرد.

آیت‌الله مکارم با اشاره به اهمیت جهاد و اخلاص در راه خدا و تاکید قرآن و روایات اسلامی بر این موضوع به عنوان اصلی محوری اظهار کرد: جهاد منحصر به بحث نظامی نیست بلکه در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... وجود دارد و اگر امت اسلامی با وحدت و اخلاص به مجاهده در راه خدا بپردازند قطعا نصرت الهی شامل آنان خواهد شد.

این مفسر قرآن با اشاره به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» گفت: از آیات قرآن برداشت می‌شود که نصرت الهی در گرو وحدت است که به عنوان نعمت از آن یاد شده و اگر امتی دچار تفرقه شوند باعث تسلط کفار و اجنبی بر آنان می‌شود.

انتهای پیام 

captcha