بی‌عدالتی؛ از بین برنده وفاق ملی/ تفرقه، ریختن آب به آسیاب دشمن است
کد خبر: 3724744
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

بی‌عدالتی؛ از بین برنده وفاق ملی/ تفرقه، ریختن آب به آسیاب دشمن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده سابق فریدون شهر در مجلس گفت: دفاع مردم از حیثیت و اصل نظام حاکی از وجود وفاق در جامعه است، ولی اگر تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های اجتماعی مدیریت نشود، این وفاق دائمی نخواهد بود.

بی‌عدالتی اجتماعی، وفاق موجود در جامعه را از بین می‌برد/ تفرقه، ریختن آب به آسیاب دشمن است

محمدعلی اسفنانی، نماینده سابق فریدون شهر در مجلس در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان ضمن اعللام این مطلب اظهار کرد: وقتی قرار است کشوری در عرصه‌های مختلف جهانی نقش‌آفرینی کند و به موفقیت دست یابد، حتی اگر بر فرض هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد، به اتحاد و وفاق ملی نیاز دارد. آن دسته از کشورهایی که با پیروزی انقلاب منافع خود را در خطر دیدند و چهل سال است که هر روز توطئه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی می‌کنند، یکی از مهمترین عوامل موفقیت خود را در این زمینه، عدم وجود انسجام ملی و فقدان وحدت میان مسئولان و مردم دانسته و وجود شکاف و رخنه و راه نفوذ در کشور را به منزله بزرگ‌ترین دستاورد در این مسیر ارزیابی می‌کنند تا از درون، مردم را نسبت به ارزش‌ها و مسئولان نظام بیگانه سازند.
وی افزود: اتحاد و انسجام ملی به معنای انسجام مسئولان با یکدیگر، انسجام مردم با یکدیگر و انسجام مردم و مسئولان با یکدیگر است. در هر عرصه‌ای، چه مردم با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و ید واحده نباشند و چه مسئولان این‌گونه عمل کنند و یا اینکه مردم و مسئولان هر کدام مسیری جداگانه را دنبال کنند، در هر سه حالت با آسیب جدی مواجه می‌شویم؛ بنابراین اتحاد و انسجام ملی به این معناست که مردم با یکدیگر، مسئولان در میان خود و مردم و مسئولان با همدیگر، نگاهی یکسان داشته باشند.

تفرقه، ریختن آب به آسیاب دشمن است

نماینده سابق فریدون شهر در مجلس خاطر نشان کرد: شاید اختلاف نظر و سلیقه وجود داشته باشد که طبیعی است، ولی این انتظار وجود دارد زمانی که پای منافع ملی در میان است و امکان دارد به اصل نظام و حاکمیت آسیب وارد شود، همه بتوانند یکسان فکر کنند، در یک جهت گام بردارند، اختلافات جزئی را کنار گذاشته و مشترکات را در نظر بگیرند؛ حتی دو جناح فکری متفاوت و متضاد زمانی می‌توانند بقا داشته باشند که اصل نظام وجود داشته باشد، یعنی اگر اصل نظام و حاکمیت آسیب ببیند، هیچ کدام از آنها باقی نخواهند ماند.
اسفنانی با بیان اینکه اهمیت اتحاد و انسجام ملی باید درک شود، گفت: پیش زمینه آن این است که بقای تفکرات متنوع سیاسی در جامعه به بقای اصل نظام برمی‌گردد و هیچ کدام نمی‌توانند ادعا کنند که اگر نظام نبود، آنها حتما وجود داشتند. اگر نظام دچار آسیب شود، همه آسیب می‌بینند. ما سوار یک کشتی هستیم و هر کس بخواهد آن را سوراخ کند، همه از بین می‌روند. از طرف دیگر، چهل سال است که دشمنی و عناد دشمنان نظام را تجربه کرده و می‌کنیم، بنابراین باید باور کنیم که دشمن با ما عناد و خصومت دارد و خواهان موفقیت ما نیست؛ از همین رو تفرقه میان ما، ریختن آب به آسیاب دشمن است و باعث خوشحالی و امیدواری او می‌شود.

حب الوطن من الایمان
وی بیان کرد: حدیث و روایت معتبری در رابطه با وطن وجود دارد آن هم  مبنی بر اینکه «حب الوطن من الایمان»؛ کسی که وطن خود را دوست داشته باشد، فردی با ایمان است. آیه 10 سوره حجرات نیز می‌فرماید:«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»؛ مؤمنان با هم برادرند و هیچ‌گاه نباید اختلاف میان آنان به حدی برسد که موجبات اضمحلال یکدیگر را فراهم کنند. در آیات متعدد قرآن تأکید شده است که اگر دو طایفه با یکدیگر اختلاف داشته باشند، باید میان آنان را اصلاح کنید.
مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی استان تهران اضافه کرد: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که تنها جنگی که طی آن دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را برای همیشه تصرف و جدا کند، جنگ تحمیلی بود که در اثر وفاق ملی به دست آمد، چون مردم چه در خط مقدم و چه در پشت صحنه جنگ هم‌‌صدا شده بودند که دشمن نباید خاک ما را تصرف کند.

وفاق دائمی و همیشگی نیست
وی با بیان اینکه امروز نیز در جامعه وفاق وجود دارد، افزود: اینکه مردم در مراسم مختلف حضور یافته و از حیثیت و اصل نظام دفاع می‌کنند، حاکی از وجود وفاق در جامعه است، ولی نباید این تصور را به وجود آورد که این وفاق دائمی و همیشگی است، بسیاری از افراد هستند که اختلاف نظر دارند و از وضع موجود ناراضی‌اند، لذا باید سعی در کاهش نارضایتی‌ها داشته باشیم. مردم از بی‌عدالتی، اختلاف طبقاتی و عدم رعایت مساوات گله‌مندند و این مسائل باید به گونه‌ای مدیریت شود که نارضایتی، عمومیت پیدا نکرده و بی‌عدالتی اجتماعی و تبعیض در جامعه نهادینه نشود؛ در غیر این صورت آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام

 

captcha