سلامت جامعه در گرو استقلال و اقتدار قوه قصائیه است
کد خبر: 3724745
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

سلامت جامعه در گرو استقلال و اقتدار قوه قصائیه است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سلامت و امنیت جامعه در گرو استقلال و اقتدار قوه قصائیه است، گفت: قوه قضائیه رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت اجتماعی اقتصادی و اخلاقی در جامعه است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار مسئولان و کارکنان دادگستری استان با وی، با بیان اینکه سلامت و امنیت جامعه در گرو استقلال و اقتدار قوه قصائیه است، گفت: قوه قضائیه رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت اجتماعی اقتصادی و اخلاقی در جامعه است.

سلامت و امنیت جامعه در گرو استقلال و اقتدار قوه قصائیه است

وی، با بیان اینکه اقتدار و اعتماد، لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند؛ البته انقلابی عمل کردن به معنای تندروی نیست بلکه به معنای رفتار با عدالت، دقّت، دلسوزی و قاطعیّت است .

حجت الاسلام آل هاشم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، احیاء و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم را از وظایف مهم قوه قضائیه برشمرد.

امام جمعه تبریز، اظهار کرد: در قوه قضائیه اجرای عدالت بسیار مهم بوده و لازمه آن، این است که تقوی و نگاه بیطرفانه در حوادث کوچک و بزرگی که به قوه قضائیه ارجاع می شود حاکم باشد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، کارآمدی قوه قضائیه را عامل کارآمدی دیگر دستگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: زیر سؤال بردن قوه قضائیه، نقطه شروع فساد در کشور است، زیرا در این صورت هر مجرمی می تواند با دستاویزی، از بار محاکمه و مؤاخذه فرار کند.

امام جمعه دتبریز، با بیان اینکه در مقابل حکم دادگاه، همه باید تسلیم باشند گفت:هدف برخی جناح های سیاسی با جنجال آفرینی‌ها، ممکن است شکستن اقتدار و صلابت قوه قضائیه و ارعاب مسئولان قوه قضائیه به منظور سلب قدرت اقدام دستگاه قضایی و تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های آنان باشد. لذا قوه قضائیه باید مستقل و با دقّت و سرعت عمل کند.

انتهای پیام

captcha