«مدیریت صنعتی در پرتو آموزه‌های دینی» منتشر شد
کد خبر: 3724758
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

«مدیریت صنعتی در پرتو آموزه‌های دینی» منتشر شد

گروه اندیشه ــ کتاب «مدیریت صنعتی در پرتو آموزه‌های دینی» به قلم احمدعلی افتخاری به زیور طبع آراسته شد.

احمدعلی افتخاری

به گزارش ایکنا؛ کتاب «مدیریت صنعتی در پرتو آموزه‌های دینی» به پیوند دیرینه­ دو روی­کرد علمی و عملی در رفتار سازمانی اشاره دارد و با یافته­‌های نوین دانش روز بشری، روش­‌های موفق اجرایی و معرفی الگو‌های قبل پیروی در پرتو آموزه­‌های وحیانی و مدیریت کارآمد رحمانی در نظام آفرینش، سعی در بیان ضرورت و اهمیت بازگشت به دستور‌های الهی در منشور جاوید و کتاب هدایت خویش دارد.

مؤلف معتقد است که با توجه به شرایط حاکم بر عصر صنعت‌گرای روز برای هر روشن­فکر مسئول و تکلیف­گرا. این نیازسنجی را پررنگ و نگار ساخته تا در جهت پاس داشت مقام، کرامت، جای­گاه و شخصیت اشرف آفریده‌­ها، یعنی انسان، به بهترین، کارآمدترین، جامعه­‌‎های بشری را بیش از پیش تضمین و ترسیم کند. نوشتار حاضر در یک‌فصل و چهار محور و دو عرصه­ همگانی و تخصصی سامان‌دهی شده است.

نتایج به دست آمده این پژوهش در پرتو آموزه‌های دینی برای بیان روش‌های اداری امور جامعه در عرصه‌های گوناگون و ارایه راهکار‌های بهینه اجرایی و ایجاد فرصت‌ها و بازشناسی تهدید‌ها در فرآیند خودسازی، نیازسنجی، زمان شناسی، آسیب شناسی، حفظ تناسب اهداف مدیریتی با علاقه و توان مخاطبان، هماهنگی تلاش‌ها و پرهیز از تعارض و چندگانگی در حوزه اجرا، ایجاد ارتباط میان اهداف و نیازها، اولویت‌بندی ایمن‌سازی و سالم سازی محیط برای همه، برآورده نمودن انتظارات فرد و سازمان (رضایت شغلی) با تعدیل و تحکیم روابط انسانی که خود مقدمه اصلاح سازی رفتار سازمانی و نگرش سیستمی خواهد بود. همه این‌ها به حاکمیت فرهنگ مطلوب بندگی و مقام تسلیم و تلاش برای رسیدن به مقام قرب و رضای الهی و دیدار جانان می‌انجامد.

جای­گاه پژوهش حاضر در نقشه­ مهندسی علوم، پیوند خورده با دانش­‌هایی چون: دین­‌شناسی، انسان‌شناسی، بهداشت، سلامت، ایمنی، محیط‌زیست، استاندارد‌ها و الزامات قانونی، روان­شناسی شغلی، اقتصاد، مدیریت، آموزش و فرهنگ و... است و در سیر تاریخی نیز به سیره­ نظری و عملی مدیران برگزیده و برنامه­‌های جامع شایستگان خدایی توجه دارد و نیم‌نگاهی به یافته­‌های نوین دانش بشری، اطلاعات و فناوری و آرای صاحب‌نظران این حوزه دارد.

یادآور می‌شود این کتاب به همت مؤلف در صحافی بهار رباط کریم به بهای هشت هزار تومان منتشر شده است.

«مدیریت صنعتی در پرتو آموزه‌های دینی»

انتهای پیام

captcha