لزوم تعیین سهم آذربایجان‌شرقی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن
کد خبر: 3724809
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

لزوم تعیین سهم آذربایجان‌شرقی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئولان فرهنگی استان باید برنامه‌ریزی کرده و تعیین کنند که سهم استان از ۱۰ میلیون حافظ چقدر است و سپس در خصوص تربیت آن تعداد حافظ در مدت زمانی مشخص برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته دوم تیرماه در دومین جلسه شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.

لزوم تعیین سهم آذربایجان‌شرقی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

وی، با بیان اینکه وجود متولیان مختلف در امور قرآنی موجب مشخص نبودن متولی اصلی این حوزه شده است، افزود: مسئولان فرهنگی استان باید برنامه ریزی کرده و تعیین کنند که سهم استان آذربایجان‌شرقی از این 10 میلیون حافظ چقدر است و سپس در خصوص تربیت آن تعداد حافظ در مدت زمانی مشخص برنامه ریزی کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، یکی از وظایف مهم این شورا نظارت و سیاست گذاری فعالیت‌های قرآنی است و برای ترویج این فرهنگ متعالی الهی در جامعه همه افراد جامعه باید مشارکت کنند.

امام جمعه تبریز، مهمترین دغدغه مسئولان استان را در حوزه قرآنی ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیات این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند.

وی، با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی تاکنون در استان از گذشته تابحال در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده که قابل تقدیر است افزود: این شورا نمی‌خواهد در اداره امور مؤسسات قرآنی دخالت کند بلکه برای هماهنگی و همکاری بیشتر مؤسسات و ادارات مربوطه راه‌اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیازمند تربیت حافظانی هستیم که ضمن حفظ، بر مفاهیم قرآنی هم مسلط شوند ابراز داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی در این راستا دارد و می‌تواند در این امر مقدس همکاری کند تا استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی و معرفی کند.

انتهای پیام

captcha