فرهنگ کار جمعی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3724830
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

فرهنگ کار جمعی مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: برای ساختن کشور باید به فرهنگ کار جمعی توجه کافی شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدرضا موالی زاده، شب گذشته، 2 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی، گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نخستین سرفصل اقدامات جدید شوراست و تلاش می‌شود فرآیند اقدامات شورای فرهنگ عمومی در مسیر بهره وری و کارآمدی قرار گیرد.

فرهنگ کار جمعی مورد توجه قرار گیرد
وی افزود: باید طراحی جدیدی برای کارکرد شورای فرهنگ عمومی کشور تعریف شود و هم اکنون که 10 هزار نفر اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور هستند باید بهره وری و اثربخشی این افراد را در کشور افزایش دهیم.
وی ادامه داد: فرهنگ کار جمعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای ساختن کشور باید به فرهنگ کار توجه کافی شود.
موالی زاده با اشاره به سرفصل اقدامات شورا برای برنامه اصلاح الگوی مصرف گفت: متاسفانه امروز دور ریز مواد غذایی ایرانی ها در سال، به اندازه کل یارانه پرداختی به مردم است.
وی با بیان اینکه مصرف آب کشور رقم قابل توجهی است خاطر نشان کرد: هر یک کیلو هندوانه 500 لیتر و هر کیلو برنج 2000 لیتر آب بری دارد که با صادرات هندوانه در سال گذشته، معادل آب موجود در پشت سد کرج، آب مجازی را با هندوانه صادر کردیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: باید در بخش کشاورزی، خانگی و خدمات الگوی مصرف اصلاح شود چرا که در دوره تنش آبی هستیم و اگر مصرف آب کنترل نشود به دوران ورشکستگی آب وارد می شویم.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش خرید کالای ایرانی اضافه کرد: نیازمند توجه ویژه به خرید کالاهای ایرانی هستیم و این موضوع تنها یک بحث اقتصادی نیست، بلکه هویت ملی و خودباوری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
موالی‌زاده دیگر اولویت‌های مورد توجه شورای فرهنگ عمومی را برشمرد و افزود: سرفصل «سرمایه اجتماعی»، «اخلاق عمومی»، «زنان و خانواده»، «بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی»، «خرد ورزی و استدلال گرایی»، «آسیب های اجتماعی»، «روح ملی و شخصیت میهنی»، «ایثار و شهادت»، «محیط زیست»، «جوانان»، «معماری و شهرسازی» و «فضای مجازی» از مهمترین مباحث و اولویت های شورا در همه شهرهای کشور است.
انتهای پیام

captcha