توسعه دهه کرامت به سال کرامت
کد خبر: 3724836
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
سیدی خبر داد:

توسعه دهه کرامت به سال کرامت

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اعلام این خبر که اختتامیه برخی از جشنواره‌های امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار نمی‌شود، گفت: امسال اختتامیه جشنواره کاملا متفاوت خواهد بود.

دهه کرامت به سال کرامت توسعه پیدا می‌کند/ اختتامیه شما را شگفت‌زده خواهدکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین سیدی، معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح روند برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌‌المللی امام رضا(ع) پرداخت و عنوان کرد: اکنون در حال دریافت آثار مردمی جشنواره هستیم؛ مهلت ارسال دو جشنواره به اتمام رسیده و سایر جشنواره‌ها هم کم کم به این مرحله رسیده و داوری آثار در حال آغاز است.

برخی از جشنواره‌ها امسال در دهه کرامت برگزار نمی‌شود

وی یکی از تغییرات جشنواره امسال را برداشتن محدودیت زمانی برگزاری جشنواره‌های امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: با توجه به تقویم قمری، دهه کرامت در برخی از سال‌ها مقارن تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و یا همزمان با فصل امتحان دانشجویان است، از سوی دیگر به دلیل تفاوت آب‌وهوایی ممکن است این جشنواره در برخی از استان‌های بسیار گرم برگزار شود؛ برهمین اساس امسال برخی از جشنواره‌ها در دهه کرامت برگزار نمی‌‌شود و بر اساس شرایط اقلیمی، موضوعات و ... در سایر فصول سال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدی با اشاره به اینکه بر این اساس دهه کرامت به سال کرامت توسعه پیدا می‌کند، گفت: می‌توان کل سال را پر از کرامت کرد و عطر امام رضا(ع) را به کل ایام سال تسری داد.

وی از برگزاری اختتامیه باشکوه در دهه کرامت خبر داد و گفت: اختتامیه نهایی همه جشنواره‌ها در دهه کرامت و شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود. امسال شکل برگزاری اختتامیه متفاوت و فرهنگی ـ هنری‌تر می‌شود. در سال‌های گذشته بخش زیادی از اختتامیه به سخنرانی‌ها اختصاص می‌یافت اما امسال مدت زمان سخنرانی‌ها کوتاه و بخش بیشتری از این زمان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) همچنین اعلام کرد: امسال با مدیریت بودجه، بخشی از بودجه را به تولید محصولات فرهنگی و هنری رضوی اختصاص دادیم و شاهد پخش این تولیدات خواهیم‌ بود.

وی در پاسخ به این سؤال که جشنواره امام رضا(ع) برای نشان دادن جنبه رأفت اسلامی و معرفی امام رئوف چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: اکنون بالاترین تهمت‌ها را به اسلام و به ویژه شیعه می‌زنند، ما در برحه‌ زمانی هستیم که باید این قسمت از لشکر فرهنگی هنری ما فعال باشد و این قسمت از داشته‌هایمان را بیشتر نشان دهیم. خود این جشنواره‌ها هم در ترسیم رأفت اسلامی و بزرگان رئوف اسلام تأثیر زیادی دارد. وقتی زیباترین شعرها در خصوص رأفت امام رضا(ع) با خط زیبا به تصویر کشیده می‌شود، وقتی نماز باران حضرت در قالب تئاتر نمایش داده می‌شود و ... همه این اقدامات مؤثر است، در واقع در تمام جشنواره‌های امام رضا(ع) جنبه رأفت و مهربانی نمود دارد.

حجت‌الاسلام سیدی جشنواره مناظرات امام رضا(ع) را مهم‌ترین جشنواره‌ای عنوان کرد که می‌تواند جنبه مهربانی و منطقی بودن اسلام را بیشتر نمود دهد و گفت: تلاش داریم این مناظره‌ها را در دانشگاه‌های مختلف دنیا برگزار کنیم که در این بخش به فعالیت بیشتر نیاز داریم.

انتهای پیام

captcha