والی داعش در «الجزیره» عراق، کشته شد
کد خبر: 3724860
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

والی داعش در «الجزیره» عراق، کشته شد

گروه بین‌الملل ـ مرکز رسانه امنیتی عراق از کشته‌شدن والی منطقه «الجزیره» داعش در استان الانبار(غرب عراق) خبر داد.

کشته شدن «سرکرده الجزیره» رهبر داعش در غرب انبار توسط نیروهای ائتلاف بین المللی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ این سرکرده داعشی که ملقب به «عبدالله شمری» بود، در حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به منطقه الجزیره در استان الانبار کشته شد.

مرکز رسانه امنیتی عراق وابسته به ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحت اشراف و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک عراق، فرماندهی عملیات منطقه «الجزیره» توانست، اطلاعات دقیقی از عبدالله شمری که با عنوان سرکرده داعش در این منطقه شناخته می‌شد، در اختیار ائتلاف بین‌المللی قرار دهد و ائتلاف نیز در یک حمله هوایی به شرق «عکاشات»(واقع در غرب استان الأنبار)، این تروریست داعشی را به هلاکت رساند».

کشور عراق در 19 دی ماه سال گذشته اعلام کرد که تمام مناطق تحت سیطره داعش در شمال، مرکز و غرب این کشور  پس از سه سال جنگ بر علیه این گروه تروریستی آزاد شد.

نیروهای امنیتی عراق، عملیات بازرسی، پاکسازی و تعقیب پناهگاه‌های داعش در مناطق مختلف این کشور، به منظور  تضمین عدم بازگشت و حضور مجدد این گروهک تروریستی و اعضای فراری  آن، پیگیری می‌کنند.

این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی عراق در نوار مرزی سوریه برای مقابله با تلاش‌های پی در پی نفوذ اعضای این گروه تروریستی متمرکز است.

سیده حنان علویان

 انتهای پیام

captcha