آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج
کد خبر: 3724900
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
میرکتولی خبر داد:

آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج

گروه سلامت ــ معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از آموزش یاوران حجاج جهت ارائه اقدامات ساده و اولیه اورژانسی در مخاطرات شایع حج برای حجاج خبر داد.

آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج
 
نفیسه میرکتولی، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایکنا، از آموزش یاوران حجاج جهت ارائه اقدامات ساده و اولیه اورژانسی در مخاطرات شایع حج برای حجاج خبر داد.
وی تصریح کرد: این آموزش‌ها با همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و سازمان حج و زیارت برای کارگزاران با هدف آشنایی و شناخت علائم بیماری‌های شایع و انجام اقدامات اولیه صحیح تا رسیدن نیرو‌های امدادی در مراسم حج انجام شد.
میرکتولی ادامه داد: اقداماتی مانند ماساژ‌های قلبی، CPR و سایر کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی به این افراد آموزش داده شد، ضمن اینکه ما از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای حج انجام دادیم، و به جز کارگزاران حج برای زائرین نیز کلاس‌هایی برگزار کردیم.
وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش مدیران کاروان‌ها، یاوران و حجاج در مراسم حج، سازمان اورژانس در حال تدوین کتاب آموزشی کمک‌های اولیه با محوریت مخاطرات خاص این سفر پر فیض است که پس از انتشار این کتاب، دوره استاندارد آموزشی ویژه این افراد تدوین و اجرا می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور گفت: امسال نیز کتابی تهیه شد که هم برای مدیران حج و هم برای عتبات قابلیت آموزش دارد در این کتاب مباحثی مانند فوریت‌های پزشکی، بهداشت و پیشگیری مطرح شده است.
انتهای پیام
captcha