نمایش آثار هنری و تاریخی کشورهای اسلامی در بریتانیا
کد خبر: 3724918
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

نمایش آثار هنری و تاریخی کشورهای اسلامی در بریتانیا

گروه بین‌الملل- مهرماه سال جاری غرفه آثار فرهنگ اسلامی در موزه بریتانیا با نمایش آثار قدیمی و معاصر هنری و تاریخی کشورهای اسلامی افتتاح خواهد شد.

گالری فرهنگ اسلامی در موزه بریتانیا افتاح خواهد شد/ انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ در این گالری قرار است آثار هنری و فرهنگی کشورهای اسلامی از غرب آفریقا تا جنوب شرقی آسیا، از قرن اول هجری تا عصر حاضر به نمایش درآید.  

موزه بریتانیا در اطلاعیه‌ای دراین باره نوشت: اسلام به عنوان یک باور، یک نظام سیاسی و یک فرهنگ غنی نقش بسیار مهمی در تمدن‌های بزرگ دنیا داشته است. در این نمایشگاه آثاری از کشورهای زیادی از جمله ایران، ترکیه، نیجریه، اندونزی و سایر کشورها عرضه خواهد شد.

ونیتیا پورتر، سرپرست موزه بریتانیا به خبرنگار آناتولی گفت: برای این گالری دو غرفه اختصاص داده شده است و در آن قرار است فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی از قرن هفتم (میلادی) تا کنون به نمایش درآید.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی برای نمایش فرهنگ و آداب مسلمانان است. همچنین قرار است آثار مربوط به باستان شناسی، هنرهای تزئینی، کتاب‌های مصور، منسوجات و هنر معاصر به نمایش گذاشته شود.

از جمله آثار مشهوری که در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود و بیانگر سنت قصه‌گویی حماسی ایرانی است، شاهنامه‌ای مصور است که قدمت آن به قرن 14 برمی‌گردد. حمزه نامه نیز که مجموعه داستان مصور درباره ماجراجویی‌های امپراطور هندی-مغولی قرن 16 است، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.گالری فرهنگ اسلامی در موزه بریتانیا افتاح خواهد شد/ انگلیسی

عروسک‌های عروسک گردان مشهور ترکیه به نام متین اوزلن نیز به در این گالری نمایش گذاشته خواهد شد. ن

این نمایشگاه با حمایت موسسه البخاری که یک موسسه غیرانتفاعی در مالزی است و در سطح بین‌المللی فعالیت دارد برگزار می‌شود و قرار است روز 26 مهر افتتاح شود.

انتهای پیام

captcha