راه‌اندازی بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان در ارومیه
کد خبر: 3724930
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

راه‌اندازی بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان در ارومیه

گروه فرهنگی - رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه از راه‌اندازی بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی و مرحوم قره‌باغی در ارومیه خبر داد و گفت: در صورت توافق خانواده‌های ایشان و شورای شهر در نظر داریم که بنیاد فرهنگی این دو روحانی بزرگ ارومیه را راه‌اندازی کنیم.

راه اندازی بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان حجت الاسلام غلامرضا حسنی در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه صبح امروز در ششمین محفل خاطره مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی با اشاره به اینکه پرداخت به ابعاد شخصیتی مرحوم حسنی، نظریه پردازی های زیادی نیاز دارد، اظهار کرد: در کتاب خاطرات مرحوم حسنی به قلم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم اباذری ابعاد شخصیت این مجاهد خستگی ناپذیر به خوبی نشان داده شده است.

وی افزود: در آیه 54 سوره مائده به خصوصیات مومنین اشاره شده که مومنانی که تقدیرات خداوند برایشان مقدر می شود تا وظیفه بندگی را ادا کنند این است که در راه خدا مجاهدت نموده و از کسانی که آنان را در این راه ملامت می کنند واهمه ای ندارند.

اصغرزاده شخصیت مرحوم حسنی را در قبل از انقلاب، حین انقلاب و فاصله انقلاب تا جنگ و پیروزی انقلاب برای مردم ارومیه بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: مرحوم حسنی بسیار مظلوم واقع شده و شخصیت بی بدیل ایشان به خوبی نمایان نشده است.

وی با بیان اینکه مرحوم حسنی در موضوعات امنیتی و سیاسی ترس و واهمه ای نداشتند، تصریح کرد: ایشان از جمله ائمه جمعه ای بود که مورد ترور قرار گرفت و
از دو ترور جان سالم به در بردند و خداوند متعال این نعمت بزرگ را برای مردم آذربایجان نگه داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: پس از شکست در ترور جان ایشان، دشمنان و افراد آلوده درصدد ترور شخصیتی ایشان برآمدند و مظلومیت و حقانیت ایشان ظهور کرد و نتوانستند موفق شوند.

وی یادآور شد: اهل رسانه و قلم باید جرات داشته باشند تا مظلومیت و حقانیت مرحوم حسنی را که مورد اهانت قرار گرفته بود، با قلم رسای خویش جبران کنند چرا که آن مرحوم بر امنیت آذربایجان دست گذاشته بود و حرکتی راهبردی داشت که حتی فرماندهان نظامی استان نیز تا بدان حدد موفق نبودند.

انتهای پیام

captcha