شبکه پرس تی وی «بحران انسانی در یمن» را به تصویر می‌کشد
کد خبر: 3724939
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

شبکه پرس تی وی «بحران انسانی در یمن» را به تصویر می‌کشد

گروه هنر ــ مستند «جنگ یمن: حدیده» با موضوع نقش آمریکا در شکل گیری بدترین بحران انسانی در حدیده یمن روی آنتن شبکه پرس تی وی می‌رود.

شبکه پرس تی وی «بحران انسانی در یمن» را به تصویر می کشد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به نویسندگی و کارگردانی مهدی عرب از مجموعه برنامه «10 دقیقه» (minutes 10) است و حمله نیروهای سعودی و اماراتی با حمایت آمریکا به حدیده و بروز فاجعه انسانی در این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جنگ داخلی سه ساله در یمن، وقوع بحران‌های انسانی در این کشور و نیاز 22 میلیون یمنی یعنی سه چهارم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه از جمله مباحثی است که در این برنامه مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین تبعات ناشی از حملات اخیر به بندر حدیده و قطع کمک‌های دارویی و غذایی به مردم یمن و اهمیت فراوان این بندر برای یمنی‌ها از دیگر مباحث مورد بررسی در این مستند خواهد بود.

بررسی ادعاهای دروغین کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و بریتانیا مبنی بر نگرانی این کشورها درباره وضعیت مردم یمن و حضور این کشورها به‌عنوان تامین کنندگان اصلی اسلحه برای نیروهای سعودی و اماراتی از دیگر موضوعاتی است که در برنامه این هفته «10 دقیقه» به آن اشاره می‌شود.

برنامه «10 دقیقه» دوشنبه 4 تیرماه ساعت 21:15 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. این برنامه چهارشنبه ساعت 03:15 ، پنجشنبه ساعت 09:15 ، جمعه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 17:15 تکرار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha