دلسردی جامعه قرآنی، عامل کاهش فعالیت‌های این عرصه است
کد خبر: 3724943
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴

دلسردی جامعه قرآنی، عامل کاهش فعالیت‌های این عرصه است

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری و فعال قرآنی کشور اشاره‌ای به مشکلات عصر حاضر قرآنیان داشت و گفت: متأسفانه آنچه در حال حاضر در میان قرآنیان دیده می‌شود دلسردی است، وجود برخی قصور و کوتاهی‌ها در فعالیت‌های قرآنی بر کسی پوشیده نیست اما این نمی‌تواند بهانه‌ای باشد تا فعالان عرصه قرآن نسبت به فعالیت‌های این حوزه کوتاهی کنند.

دلسردی قرآنیان؛ عامل کاهش فعالیت‌های قرآنی در جامعه

پیام بحیرایی، قاری و فعال قرآنی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مجمع خادمان قرآن کریم کشور با نام تالار قرآنی جمهوری اسلامی ایران از سال 92 با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در فضای مجازی و ترویج اخلاق و عمل به آیات قرآن کریم فعال شده است.
وی با بیان اینکه این تالار موفق‌ترین تالار در حوزه قرآنی کشور است افزود: تالار قرآنی کشور، با ارائه نرم افزارهای قرآنی و مذهبی، تلاوت‌های قاریان مصری و ایرانی، تاریخچه اساتید، آموزش قرآن کریم و مطالب تدبر و ترجمه مفاهیم قرآن، افتخارات جامعه قرآنی و خبر‌ها و رویداد‌های مهم در جامعه قرآنی در فضای مجازی به دنبال ترویج مفاهیم ارزشمند قرآن در سطح کشور است.
بحیرایی با بیان اینکه این کانال در حال حاضر بیش از 300 عضو دارد اضافه کرد: برگزاری سه جشنواره «مرتلان نور»، «موذن آسمانی» و «حس تلاوت» در فضای مجازی یکی دیگر از فعالیت‌های ارزشمند تالار قرآنی کشور است که با استقبال چشمگیری نیز مواجه شد.
این فعال قرآنی عنوان کرد: اجرای طرح قرآنی «1452» با محوریت حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم در فضای مجازی و واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی ـ هنری اندیشه شهرستان نهاوند از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
وی اشاره‌ای به مشکلات عصر حاضر قرآنیان داشت و گفت: متأسفانه آنچه در حال حاضر در میان قرآنیان دیده می‌شود دلسردی است، وجود برخی قصور و کوتاهی‌ها در فعالیت‌های قرآنی بر کسی پوشیده نیست اما این نمی‌تواند بهانه‌ای باشد تا فعالان عرصه قرآن نسبت به فعالیت‌های این حوزه کوتاهی کنند.
بحیرایی با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که جامعه قرآنی عصر حاضر را تهدید می‌کند، منیت و تک روی‌هاست گفت: عامل مهم ارتقا و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه تعامل و همکاری است، این تعامل همان همکاری بین دستگاه‌ها و قرآنیان است.
این قاری قرآن با اشاره به اینکه باید به خود رجوع کرده و هدف اصلی را دنبال کنیم عنوان کرد: قرآن کلام خداست و فعالان این حوزه بی شک در سایه الطاف خداوند هستند لذا باید قدردان این نگاه ویژه بود و به دور از زرق و برق دنیا به دنبال عمل به دستورات این کتاب آسمانی بود.
انتهای پیام

captcha