8 تیر؛ آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3724956
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

8 تیر؛ آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ مرحله استانی چهل ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز هشتم تیرماه در استان‌های مختلف آغاز می‌شود و به مدت یک ماه در تمامی استان‌ها ادامه دارد.

آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از هشتم تیرماه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز هشتم تیرماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و به مدت یک ماه در تمامی استان‌ها براساس زمان‌بندی مشخص شده، اجرایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در سه ماهه اول امسال در تمامی استان‌ها به جز شهر مقدس قم و مشهد برگزار شده است.
چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است. بخش معارفی نیز شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم است.
دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چندزبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم نیز جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی است.
یادآور می‌شود، مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مهرماه امسال در شهرستان اراک استان مرکزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha