ترویج فرهنگ مطالعه در راستای کسب سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3724961
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

ترویج فرهنگ مطالعه در راستای کسب سبک زندگی اسلامی

گروه فرهنگی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ترویج فرهنگ مطالعه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های کسب معارف جهت در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی است و لذا جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را باید مهم‌ترین اتفاق فرهنگی در این زمینه دانست.

 ترویج فرهنگ مطالعه در راستای کسب سبک زندگی اسلامی

به گزارش ایکنا از قزوین، مریم بیدخام در خصوص برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین وسایل و ابزارهای سوق دادن جامعه به سمت تعالی و پیشرفت، ترغیب شهروندان آن اجتماع به سمت مطالعه و کتاب‌خوانی است.
وی اضافه کرد: به‌طورقطع هر اقدامی در راستای افزایش سطح سرانه مطالعه چه به‌صورت جشنواره، چه در قالب برگزاری نمایشگاه یا هر اقدام مشابه بی‌تأثیر نخواهد بود. اما آنچه بیش از همه اقدامات حائز اهمیت و اولویت است اجتماعی شدن مطالعه در جامعه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: اجتماعی شدن مطالعه نیز بدان معناست که افراد جامعه طعم شیرین مطالعه را احساس کرده باشند و کتاب از کتابخانه و یا کتاب‌فروشی به عرصه زندگی اجتماعی آنان واردشده باشد.
به گفته وی کتاب‌خوانی، یکی از مهم‌ترین شیوه‌های کسب معارف جهت در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی است و لذا جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را باید مهم‌ترین اتفاق فرهنگی چند سال اخیر کشور در این زمینه دانست.
بیدخام عنوان کرد: جشنواره رضوی نیز از چند زاویه در گسترش کتاب‌خوانی دارای نقش و اهمیت است، نخست آنکه تیپ‌بندی و تقسیم‌بندی صورت گرفته مخاطبان، کار بسیار مثبت و ارزشمندی است.
وی ابراز کرد: اینکه ما برای اقشار و گروه‌های سنی متفاوت موجود در جامعه دارای برنامه مطالعاتی باشیم بسیار امر پسندیده و نیکویی است و از سوی دیگر باعث می‌شود که ادراک ذهنی مشترک در جامعه نسبت به واقعیت‌های اجتماعی شکل گیرد از دیگر سو رویکرد مذهبی موجود در جشنواره که با اهداف گسترش فرهنگ رضوی و انعکاس سیره زندگی امام رضا(ع) برگزار شده که بسیار قابل‌توجه و تقدیر است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، رویدادی است که می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با لذت کتاب‌خوانی شده و این اقشار آینده‌ساز را با فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بیش‌ازپیش آشنا کند.
به گفته وی درهرصورت باید به شیوه‌های مختلف بتوانیم مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه‌سازیم البته اقدامات درخور توجهی نیز تاکنون انجام پذیرفته است هرچند که لازم است این فعالیت‌ها و این جشنواره‌ها تداوم و استمرار داشته باشد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: امروزه فضاهای مجازی بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته‌اند اما این‌که کسی تصور کند با پدید آمدن وسایل ارتباط‌جمعی نوپدید و نوظهور همچون فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، کتاب حذف خواهد شد چندان معقولانه به نظر نمی‌رسد چراکه به گفته یکی از بزرگان کتاب روزبه‌روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
بیدخام از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بابت برگزاری این جشنواره و ترویج فرهنگ مطالعه تقدیر کرد و از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی دعوت کرد تا با شرکت این در جشنواره زمینه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha