اهمیت وجود نظام فکری در انسان
کد خبر: 3724987
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
در ضیافت اندیشه استادان مطرح شد؛

اهمیت وجود نظام فکری در انسان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی تقوی با اشاره به اهمیت وجود نظام فکری در انسان، گفت: وجود نظام فکری از نظر دینی و عقیدتی برای انسان‌ها لازم است و این نظام توحیدی زمانی مؤثر واقع خواهد شد که بر اساس توحید باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی تقوی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه، به تشریح اهمیت وجود نظام فکری در انسان پرداخت و گفت: وجود نظام فکری از نظر دینی و عقیدتی برای انسان‌ها لازم است و این نظام توحیدی زمانی مؤثر واقع خواهد شد که بر اساس توحید باشد.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به شرح و بسط علم نافع و خوب پرداخت و اظهار کرد: تواضع داشتن در علم نشانه علما و دانشمندان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم‌گویی به اساتید حاضر در جلسه، گزارشی از دوره ضیافت اندیشه اساتید و اهمیت آن و نحوه انتخاب اساتید برای حضور در این دوره ارائه داد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: هر کسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت کند، حضرت در هنگام دادن نامه اعمال، هنگام عبور از پل صراط و هنگام سنجش اعمال بندگان خداوند متعال را زیارت می‌کند.
عبدالرسول مشکات، مدرس دوره و استاد دانشگاه با ذکر سرفصل‌هایی به بیان لزوم شناخت و یادگیری معرفت و حکمت پرداخت و ضرورت ارائه مباحث با موضوع معرفت‌شناسی اسلامی در این دوره ضیافت اندیشه را برای استادان تشریح کرد.
طرح ضیافت اندیشه اساتید به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با حضور 20 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه با محوریت معرفت‌شناسی سطح 3 از 30 خرداد تا اول تیرماه به‌مدت 14 ساعت در سالن کنفرانس هتل فردوسی مشهد مقدس برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد برگزار شد

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد برگزار شد

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد برگزار شد

بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha