گرایش جوانان به یادگیری علوم و معارف قرآنی در حال افزایش است
کد خبر: 3725012
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

گرایش جوانان به یادگیری علوم و معارف قرآنی در حال افزایش است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام یاری متذکر شد: علاقه و گرایش جوانان و نوجوانان به یادگیری علوم و معارف قرآنی هر روز در حال افزایش بوده که این از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 3 تیر در مراسم تقدیر از شرکت کنندگان در دوره روخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، با اشاره عبارت «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، اظهار کرد: تقدیر از زحمات و تلاش بندگان خدا بسیار ارزشمند و شکرگزاری از درگاه خداوند است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است که خداوند به بندگان خود می دهد تا با پالایش روح و ارتقای جان و رابطه صمیمی و عبادی با خداوند بتوانند از خداوند تشکر کنند، گفت: اگر فرهنگ قرآنی در خانواده ها نهادینه شود، ظهور و بروز آن در اعمال و رفتار مردم تبلور پیدا کرده و این خود در کاهش آسیب های اجتماعی و از همه مهمتر، استحکام بنیان خانواده نقش موثری خواهد داشت.

گرایش جوانان به یادگیری علوم و معارف قرآنی در حال افزایش است

این مقام مسئول، با اشاره به بیانات امام علی(ع) درخصوص پایان ماه رمضان که آن را به قیامت تشبیه کرده است، یادآور شد: حضرت علی(ع) روز عید فطر را به قیامت تشبیه کردند که در آن روز مردم همگی برای گرفتن اجر و پاداش یک ماه بندگی بیرون می آیند و نماز عید می خوانند که نشان دهنده عظمت ماه رمضان است.

حجت الاسلام یاری، با اشاره به آیه 21 سوره نور مبنی بر فراموش کردن یاد خدا انسان را در دام شیطان گرفتار می کند، متذکر شد: علاقه و گرایش جوانان و نوجوانان به یادگیری علوم و معارف قرآنی هر روز در حال افزایش بوده که این از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، قرائت قرآن را پاک کننده قلب انسان دانست و خاطرنشان کرد: حتی افرادی که سواد خواندن قرآن را ندارند باید با گوش دادن به قرآن ارتباط خود را با این کتاب مقدس نگه دارند.

وی پیامبر و امامان معصوم(ع) را مترجم، مفسر، مجری و مبین قرآن دانست و یادآور شد: تفکر در مفاهیم قرآن باید به گونه ای باشد که مفاهیم قرآنی در عرصه خانواده و جامعه به منزله تعمیق فرهنگ قرآنی گسترش یابد.

انتهای پیام

captcha