جامعةالقرآن همدان؛ تربیت سالانه ۲۰ هزار حافظ خردسال اما در موقعیتی استیجاری
کد خبر: 3725057
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

جامعةالقرآن همدان؛ تربیت سالانه ۲۰ هزار حافظ خردسال اما در موقعیتی استیجاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآن و عترت جامعه‌القرآن الکریم و اهل بیت (ع) واحد خردسالان شهرستان همدان با بیان اینکه این مجموعه با تربیت سالانه ۲۰ هزار حافظ ۱ تا ۳۰ جزء در مکانی استیجاری فعالیت می‌کند، افزود: ما راضی هستیم در زمین و ملکی که حتی مالکیت آن هم به ما داده نشود فعالیت کنیم، حتی فعالیت 10 ساله و سپس تخلیه آنجا.

جامعه‌القرآنی با تربیت سالانه 20 هزار حافظ خردسال مکانی مستقل برای فعالیت ندارد

طاهره روشنیان، مدیر موسسه قرآن و عترت جامعه‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) واحد خردسالان شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های خود را از سال 81 آغاز نمود.
وی با بیان اینکه این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز قرآنی در سطح کشور است افزود: جامعة‌القرآن واحد خردسالان همدان با 26 شعبه بزرگترین مرکز حفظ تخصصی قرآن کریم کودک و نوجوان در کشور است.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان عنوان کرد: این مجموعه تاکنون موفق به دریافت لوح برتر کشوری از وزارت ارشاد شده است همچنین 3 بار نیز به عنوان مجموعه قرآنی برتر در حوزه خردسالان استان انتخاب شده است.
روشنیان با بیان اینکه بیش از 20 هزار قرآن آموز از زمان راه‌اندازی این مجموعه تحت آموزش بوده‌اند اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دوره‌های تابستانه امسال جامعه القرآن، با حضور سه هزار نفر از خردسالان و کودکان برگزار شود.
وی با بیان اینکه مخاطبان این مجموعه دارای رنج سنی 4 الی 12 سال هستند ادامه داد: برای خردسالان 4 سال، دوره‌های حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره برگزار می‌شود آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن نیز ویژه کودکان 5 سال است.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان با اشاره به اینکه کلاس‌ها 3 روز در هفته تشکیل می‌شود عنوان کرد: دوره آموزش ترتیل و جفظ جزء 30 قرآن کریم ویژه کودکان بالا و پایین 7 سال و دوره‌ها تجوید، حفظ کل، مفاهیم، خطابه، احکام و قرائت برای نوجوانان و سایر گروه‌های سنی برگزار می‌شود.
روشنیان با بیان اینکه در حال حاضر کادر مجموعه 120 نفر است ابراز کرد: پس از برگزاری آزمون اولیه، حافظان، قاریان و فعالان در رشته‌های دیگر گزینش شده و در دوره‌های تخصصی تجوید، اخلاق و ارتباط با کودک درون و برون استانی شرکت می‌کنند.

جامعه‌القرآنی با تربیت سالانه 20 هزار حافظ خردسال مکانی مستقل برای فعالیت ندارد

وی با اشاره به اینکه متأسفانه خیرینی وجود ندارند که از جامعة‌القرآن حمایت کند گفت: شعب خردسالان شهر همدان با کمترین و پیش پا افتاده ترین امکانات آموزشی در حال فعالیت هستند، این مجموعه از داشتن یک دستگاه ویدئو پروژکتور محروم است.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان با بیان اینکه شهریه قرآن آموزان ماهانه 36 هزار تومان است بیان کرد: شهریه تعیین شده نسبت به مناطق متغیر است و از 20 تا 100 درصد دارای تخفیف است، بسیاری از قرآن‌آموزان مناطق محروم با مشکلات حاد مالی روبرو هستند لذا برگزاری کلاس‌ها در این مناطق رایگان است.
روشنیان با بیان اینکه تاکنون تعدیل نیرویی در مجموعه صورت نگرفته است گفت: متأسفانه مجموعه با کمبود نیرو مواجه است، انتخاب مربیان جامعة‌القرآن پس از گزینش‌های انجام شده بر اساس شایستگی و به روز بودن آنها انجام می‌شود.
وی با بین اینکه تا کنون هیج شعبه‌ای از جامعه‌القرآن تعطیل نشده است اظهار کرد: شعبه شکریه این مجموعه به خواجه رشید منتقل شده است و قرآن‌آموزان شعبه پادگان قهرمان نیز به مجموعه دارالقرآن این مجموعه نظامی، ملحق شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه 99 درصد از حافظان و رتبه آوران 4 تا 12 سال در مسابقات قرآن ارگان‌های مختلف(آموزش و پرورش، بسیج، اداره برق، گاز و ...) تحت آموزش جامعة‌القرآن هستند افزود: از زمان فعالیت این مجموعه تا کنون بیش از 70 حافظ کل تربیت شده است.
روشنیان با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار حافظ، 1 تا 30 جزء و 15 نخبه قرآنی در مجموعه وجود دارد یادآور شد: این مجموعه سالانه بیش از 100 رتبه برتردر مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری کسب می‌کند و می‌توان گفت که سهم جامعه القرآن در تربیت حفاظ 1 تا 30 جزء به طور میانگین سالانه 20 هزار نفر است.

جامعه‌القرآنی با تربیت سالانه 20 هزار حافظ خردسال مکانی مستقل برای فعالیت ندارد
وی عنوان کرد: با وجود تربیت حجم گسترده‌ای از حافظان قرآن توسط این مجموعه و خدمات ارزشمند جامعة‌القرآن به شهر، متأسفانه این مجموعه با وجود پیگیری‌ها و مراجعات بسیار به دستگاه‌های متولی در حال حاضر در مکانی استیجاری مستقر بوده و مکانی مستقل برای فعالیت‌های خود ندارد.
مدیر جامعه‌القرآن خردسالان همدان با بیان اینکه مسئولین از متولیان فعالیت‌های قرآنی در شهر حمایت کنند گفت: ما راضی هستیم در زمین و ملکی که حتی مالکیت آن هم به ما داده نشود فعالیت کنیم، حتی فعالیت 10 ساله و سپس تخلیه آنجا.
انتهای پیام

 

captcha