آموزش ۷۰۰ بانوی خانه‌دار در طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3725058
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

آموزش ۷۰۰ بانوی خانه‌دار در طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ۷۰۰ بانوی خانه‌دار تحت پوشش برنامه‌های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استانقرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز 3 تیرماه، در نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص گزارش هزینه کرد اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: دبیرخانه علمی آسیب­های اجتماعی ذیل تفاهم نامه با موضوع" افسردگی: گفتگو کنیم." با تمرکز بر گروه بانوان خانه­دار و با هدف توسعه نشاط اجتماعی در اجرای طرح ملی کنترل و کاهش آسیب­های اجتماعی در استان خراسان جنوبی فعال بوده­است.

آموزش700 بانوی خانه‌دار در طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این دبیرخانه از آغاز سال ۹۶ فعالیت خود را در جهاددانشگاهی آغاز کرد، تصریح کرد: در اولین اقدامی که انجام شد شعاری را با عنوان" بر سر آنم که ز دست برآید دست به کاری زنم که غصه سرآید"، برای این دبیرخانه انتخاب کردیم .

صادقی بیان کرد: چشم‌انداز این دبیرخانه، توانمندسازی افراد از طریق فعالیت‌های علمی برای داشتن شهروندانی شاد و شهری آباد تعریف شد.

وی با اشاره به اهداف این دبیرخانه، اظهار کرد: پیشگیری از روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی، مدیریت دانش بر فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تجمیع تمامی فعالیت علمی و پژوهشی در این حوزه و برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها، میزگردها و همایش‌ها از اهداف تشکیل این دبیرخانه است.

وی افزود: اعتبار اجرای این طرح500 میلیون ریال بوده­ که ما حصل آن اجرای 14 برنامه و 2 طرح پژوهشی است.

صادقی با بیان اینکه برنامه­ ها و خدمات این طرح بر اساس "طرح نیازسنجی آموزشی بانوان خانه­دار با رویکرد کاهش افسردگی" برنامه ریزی شد، تصریح کرد: در این طرح ۵۰۰ پرسشنامه بین بانوان خانه دار در 11 محله شهر بیرجند توزیع شد.

وی ادامه داد: پژوهشگرطرح مذکور؛ احمد خامسان، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند بود و نتایج حاصل از اجرای این طرح، دغدغه فرزندپروری را مهم ترین نگرانی بانوان خانه دار و مهم ترین نیاز آموزشی برآورد کرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور در مکان­ها و مراسم­های شاد به عنوان اولین اولویت در ایجاد روحیه شادی و نشاط توسط بانوان گزارش شده ­است.

صادقی بیان کرد: برگزاری نشست چالش ­های زندگی بانوان خانه­ دار، برگزاری کارگاه مبانی تربیت جنسی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ تربیت جنسی، طرح کتابخوان " بانوی فرزانه"، مسابقه کتابخوانی " به سوی آرامش"، همایش " لطفا داشته باشید؛ اعتماد به نفس"، کارگاه " ارتباط موثر"، اردوی "بانوی شاد " از برنامه ­های اجرا شده با محوریت نیازهای برآورد شده در بانوان خانه دار شهر بیرجند است.

وی ادامه داد: تهیه نقشه آسیب‌های اجتماعی بانوان خانه دار شهر بیرجند دومین طرح پژوهشی اجرا شده­است و گزارش نهایی آن در دست تدوین است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون " فستیوال بازی مادر و کودک" با حضور 100 بانو و کارگاه " تلخ و شیرین رسانه در زندگی ما" با حضور 80 بانو در مرحله ثبت نام و پذیرش است.

صادقی یادآور شد: استفاده از این خدمات برای تمام بانوان شهر بیرجند رایگان است. 

captcha