اعلام وضعیت اضطراری در «رقه»
کد خبر: 3725060
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
از ترس حملات داعش صورت گرفت؛

اعلام وضعیت اضطراری در «رقه»

گروه بین‌الملل ـ دستگاه امنیتی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر «رقه» از ترس حملات تشکیلات تروریستی داعش، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در رقه 

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز؛ دستگاه امنیتی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر رقه، امروز سوم تیرماه، وضعیت این شهر را اضطراری و رفت و آمد را تا 48 ساعت آینده ممنوع اعلام کرد. این اقدام به دلیل ترس از هجوم گروه تروریستی داعش به مهمترین مقر سابقش انجام شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه و جناح‌های کردی ـ عربی تحت حمایت آمریکا، آبان‌ماه سال گذشته کنترل شهر رقه در شمال سوریه را پس از 4 ماه درگیری با تروریست‌های داعش در دست گرفتند. نیروهای دموکراتیک سوریه و  پلیس آموزش دیده تحت نظر نیروهای دموکراتیک در حال حاضر مدیریت و کنترل این شهر را به عهده دارند.

در همین راستا، نیروهای امنیت داخلی شهر رقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: به اطلاعاتی دست پیدا کردیم که حاکی از ورود نیروهای تروریستی وابسته به داعش به شهر رقه هستیم، این نیروها به دنبال ایجاد اختلال در امنیت و ثبات عمومی این منطقه هستند.

بنابر این نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند تا وضعیت اضطراری و منع رفت و آمد در سراسر شهر رقه اعلام کنند که این وضعیت از ساعت 5 صبح امروز به وقت محلی اعلام و تا ساعت 5 صبح روز سه‌شنبه ادامه دارد. این منبع اشاره کرد که توجه به این محدودیت تا برطرف شدن خطر و دستگیری تروریست‌ها الزامی است.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش پس از بیرون رانده شدن از رقه حملات متعددی را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف این شهر انجام داده و همچنین مسئولیت دو انفجار در جنوب منطقه ترکمان در شمال شرق رقه را به عهده گرفته است. این گروه تروریستی همچنین کشتار نیروهای دموکراتیک سوریه در 25 خرداد امسال در ایست‌بازرسی شمال این شهر و کشتن 5 نفر از نیروهای پلیس وابسته به این نیروهای دموکراتیک را برعهده گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که نیروهای داعش پس از اخراج از رقه تاکنون در درون این شهر نتوانستند دست به انجام فعالیت‌های خطرناک بزنند.

سیده حنان علویان

انتهای پیام

captcha