طرح پایش سلامت روان کودکان در بیرجند اجرا شد
کد خبر: 3725067
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

طرح پایش سلامت روان کودکان در بیرجند اجرا شد

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته طرح پایش سلامت روان کودکان قبل از ورود به پیش دبستانی به صورت پایلوت در شمال شهر بیرجند اجرا شد.

طرح پایش سلامت روان کودکان در بیرجند اجرا شد

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، عصمت محمودی، امروز 3 تیرماه، در نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خصوص هزینه کرد اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۵۹۵ هزار ریال به حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان‌ جنوبی اختصاص یافته که یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در اختیار استانداری قرار گرفت.

وی افزود: امسال نیز برای این حوزه حدود دو میلیارد و ۸۶۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بین ۹ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.

محمودی ادامه داد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرعت، تحقق طرح، قلمرو جغرافیایی، جمعیت تحت پوشش و استفاده از روش‌های نوآورانه حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با همکاری ادارات ذی ربط، سال گذشته طرح پایش سلامت روان کودکان قبل از ورود به پیش دبستانی به صورت پایلوت در شمال شهر بیرجند اجرا شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاهم نامه طلاق در سال جاری با محوریت بهزیستی استان منعقد شده است، اظهار کرد: 10 استان کشور موظف شدند طرح ملی کاهش و کنترل طلاق را اجرا کنند که خراسان جنوبی به عنوان داوطلب این ططرح را اجرا می‌کند.

محمودی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، با ۱۱ سمن در ۱۱ شهرستان قرارداد منعقد شده که فرمانداران هر شهرستان این سمن‌ها را با توجه به سابقه و نوع فعالیت سمن‌ها انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان ‌جنوبی ادامه داد: در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دختران، زنان و دانش آموزان در اولویت بودند.

محمودی یادآور شد: از رسانه‌ها درخواست داریم که در حوزه فعالیت دستگاه‌های مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطالبه گری و نتایج را رصد کنند.

انتهای پیام

captcha