راه‌اندازی بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3725080
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
خجسته‌پور مطرح کرد:

راه‌اندازی بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که ظرفیت خیلی خوبی در این نهاد وجود دارد که می‌توانیم از آن برای جریان‌سازی فرهنگی استفاده کنیم، اظهارکرد: در کتابخانه‌ها یک بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم در این زمینه کمک کنند تا جامعه‌ای کتاب‌خوان داشته باشیم.

راه‌اندازی بخش ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان امروز یک‌شنبه، سوم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، اظهارکرد: ظرفیت خیلی خوبی در این نهاد وجود دارد که می‌توانیم از آن برای جریان‌سازی فرهنگی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اگر به سمت جریان‌سازی فرهنگی حرکت کنیم و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی را در این مسیر و ریل قرار دهیم، بدون شک در بحث ترویج کتابخوانی می‌توانیم بهتر از گذشته عمل کنیم.
خجسته‌پور با بیان این‌که امروزه با توسعه تکنولوژی و ابزارها، فضای مجازی سبب شده یک خودشیفتگی کاذب در ما به وجود آید، تصریح کرد: با یک سرچ کوتاه می‌توانیم هر آن‌چه را که می‌خواهیم به دست بیاوریم که این موضوعی کاذب بوده و با آن چیزی‌که از کتاب به دست می‌آید، خیلی تفاوت دارد.
معاون استاندار لرستان افزود: آن‌چه در فضای مجازی حاصل می‌شود مثل یک شب مهتابی است که از دیدن جزئیات محروم هستیم اما کتاب مثل یک نورافکن است که با توجه به نور آن می‌توانیم همه زوایا و جزئیات ریز را هم دریابیم و ببینیم.
وی با بیان این‌که فضای مجازی نباید قبله آمال باشد، تأکید کرد: از ظرفیت فضای مجازی هم باید بهره بگیریم و از آن برای ترویج کتاب‌خوانی استفاده کنیم.
خجسته‌پور در ادامه گفت: در کتابخانه‌ها یک بخش ویژه برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم و سایر دستگاه‌های فرهنگی هم در این زمینه کمک کنند تا جامعه‌ای کتاب‌خوان داشته باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان بعد از این‌که به‌دلایل مختلف سه سال از داشتن مدیرکل محروم بود و با سرپرست اداره می‌شد، سال 95 آقای علی جهان‌آرا به‌عنوان مدیرکل منصوب شد که در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه کیفی برنامه‌های مربوط به این نهاد عملکرد خوبی داشت.
خجسته‌پور به انتصاب فرشته طهماسبی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان هم اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بانوان در پُست‌های مدیریتی یکی‌از دغدغه‌های ما بود که این اتفاق افتاد و بانویی انتخاب شد که مورد وثوق مردم شهر خرم‌آباد با سه بار انتخاب به‌عنوان عضو شورای شهر بوده است.
وی با اشاره به انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تأکید کرد: هر فردی که به برنامه‌های دکتر روحانی اعتقاد داشته باشد، مشکلی برای پُست‌های مدیریتی ندارد.
خجسته‌پور به پروژه‌های کتابخانه‌های نیمه‌تمام در استان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در روند تکمیل این پروژه‌ها به‌ویژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد که سال‌های زیادی از شروع آن می‌گذرد تسریع شود. همچنین توجه به معیشت کتابداران هم به‌طور ویژه در دستورکار قرار گیرد.

دلایل کتاب نخواندن

فرشته طهماسبی، مدیرکل جدید اداره‌کل کتابخانه‌های لرستان در این آیین تودیع و معارفه به دلایل کتاب نخواندن اشاره کرد و افزود: یک علت آن این است که شاید ما به کتاب خواندن عادت نکرده‌ایم، این کار را باید از خانه و در دوران کودکی فراگرفت.
وی ادامه داد: برای این کتاب نمی‌خوانیم، چون کتاب خواندن را اجبار و تکلیف می‌دانیم و برای ما تبدیل به یک خاطره زیبا نشده و باید این خاطره را در دبستان و مهدکودک‌ها ایجاد کرد.
طهماسبی اضافه کرد: کتاب نمی‌خوانیم چون از حقارت ندانستن ابایی نداریم و ارزش‌های کاذب مثل مادیات و ظاهر بر فرهنگ و علم و ادب سلطه پیدا کرده است.
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: چون احساس می‌کنیم نیاز نیست دانا و خردمند باشیم، کتاب نمی‌خوانیم و می‌گوییم خواندن آن به کارمان نمی‌آید.
وی یادآور شد: جامعه ما در مرحله درمان است، چون فرزندان را کتاب‌خوان بار نیاورده‌ایم و باید الان آن را درمان کنیم.

انتهای پیام

captcha