فردا؛ گشایش سومین مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور/ رقابت بیش از 300 نفر
کد خبر: 3725082
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
در جوار حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) انجام می‌گیرد؛

فردا؛ گشایش سومین مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور/ رقابت بیش از 300 نفر

گروه مسابقات ــ آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، فردا، چهارم تیرماه در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از عصر فردا، دوشنبه، چهارم تیرم ماه در کنار جوار حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) و در فضای معنوی در آستان مقدس این امام همام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پیش از برگزاری آیین افتتاحیه، شرکت‌کنندگان در فضای صحن و سرای حرم مطهر به عرض ارادت به این امام می‌پردازند و از نزدیک در قالب سرودهای معنوی به این امام عرض ارادت می‌کند.
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه آیین‌ افتاحیه با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود،عنوان کرد: این مسابقات در چهار رشته قرائت، حفظ، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برپا خواهد شد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مسابقات فرهنگیان به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود، بیان کرد: طی این مرحله از رقابت‌ها بیش از 300 نفر از بهترین‌های فرهنگیان کشور حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه جلسه ویژه هیئت داوران نیز غروب فردا، چهارم تیرماه برپا می‌شود، اظهار کرد: در آیین افتتاحیه این مسابقات مختار دهقان، حائز رتبه برتر در مسابقات قرآن کشور مالزی به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد و رقابت‌ها نیز از صبح روز پنجم تیرماه با داوری بهترین اساتید و داوران انجام می‌شود.
مسیب‌زاده اضافه کرد: از اهداف برپایی این مسابقات ارتقای سطح آگاهی و توانمندی فرهنگیان در عرصه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است که قطعا خیرات و مبراتی را نیز برای داش‌آموزان در سراسر کشور همراه دارد.
وی با تأکید بر اینکه مرحله مقدماتی این مسابقات با رقابت حدود 500 هزار فرهنگی انجام گرفت، اظهار کرد: برای مرحله کشوری و نهایی این دوره از رقابت‌ها از هر استان در هر رشته چهار نفر از بانوان فرهنگی و چهار نفر از بخش آقایان فرهنگی، برابر سهمیه راه پیدا کردند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این مسابقات به صورت شفاهی انجام می‌شود، همچنین در بخش کتبی نیز مقالاتی به دبیرخانه این مسابقات ارائه شد که طی روز اختتامیه که صبح روز پنج‌شنبه، هفتم تیرماه برپا خواهد شد، از برگزیدگان هر رشته با حضور مسئولان بااهدای هدایا و لوح تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha