مجاهد خستگی ناپذیر آذربایجان، شخصیتی حقیقی و ریشه دار داشت
کد خبر: 3725092
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

مجاهد خستگی ناپذیر آذربایجان، شخصیتی حقیقی و ریشه دار داشت

گروه فرهنگی - نویسنده کتاب خاطرات مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی با بیان اینکه حسنی شخصیتی حقیقی و ریشه دار داشت، گفت: شمشیر حسنی ها، امنیت کنونی را تضمین کرده است.

مجاهد خستگی ناپذیر آذربایجان، شخصیتی حقیقی و ریشه دار داشت

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم اباذری نویسنده کتاب خاطرات مرحوم حسنی صبح امروز در ششمین محفل خاطره مرحوم حسنی بیان کرد: مرحوم غلامرضا حسنی شخصیتی حقیقی و ریشه دار داشت و ساختگی و کاذب نبود، ایشان استقلال فکری و عملی داشت و هر آن چیزی را که درست تشخیص می داد عمل می نمود.

وی با تاکید بر اینکه بسیار نیکوست مراکز دانشگاهها شخصیت مرحوم حسنی را مدنظر قرار دهند، افزود: دانشگاهها می توانند در راستای تبیین شخصیت آن مجاهد خستگی ناپذیر، زندگانی ایشان را موضوع پایان نامه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری ادامه داد: ما باید در مقابل مبارزات و مجاهدات ایشان سر تعظیم فرود آورده رهروان خوبی برای آن عالم مجاهد باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت کنونی را مدیون مجاهدت های مرحوم حسنی هستیم، تصریح کرد: همانگونه که در سایه شمشیر مالک اشترها، کمیل ها مشغول دعا بوده اند، شمشیر حسنی ها نیز امنیت کنونی را تضمین کرده است.

نویسنده کتاب خاطرات مرحوم حسنی در مورد پشت صحنه نگارش خاطرات آن مرحوم گفت: پشت صحنه تدوین و نگارش خاطرات به دو گونه است، یکی خاطراتی که قابل ذکر نبوده و ناگفتنی هستند و دیکری خاطراتی که قابل ذکر هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام شخصیت های بزرگ خاطرات ناگفتنی بسیاری دارند، تصریح کرد: نمونه هایی از خاطرات ناگفته نیز در مورد مرحوم حسنی وجود دارد که باید ناگفته بماند و در آینده نیز شاید نتوان بازگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری ادامه داد: در سال 82 که مشغول تدوین کتاب خاطرات شخصیتی دیگر بودم، در ذهن داشتم که خاطرات مرحوم حسنی را نیز نگاشته و در پی آن بروم که در این مورد اول باید به مرکز اسناد انقلاب اسلامی پیشنهاد می کردم و پس از تصویب در شورا شروع به کار می کردم.

وی با اشاره به اینکه با زحمت فراوان مسئولان مرکز اسناد انقلاب اسلامی را قانع کردم که ایشان شخصیت بزرگی در آذربایجان هستند که خاطراتشان باید ماندگار شود، گفت: بسیاری از محققان به دلیل و بهانه مسیر طولانی ارومیه حاضر به همکاری نشدند و خود به تنهایی این مسئولیت را به انجام رساندم.

نویسنده کتاب خاطرات مرحوم حسنی افزود: در آن فضایی در روزنامه های زنجیره ای ایجاد شده بود که خطبه های مرحوم حسنی را تقطیع میکردند و همین امر مرا بیشتر به نگارش خاطرات ایشان ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه در مرداد ماه سال 1382 نگارش خاطرات مرحوم حسنی را آغاز کرد، یادآور شد: تدوین خاطرات 33 ساعت به طول انجامید که در قالب 26 جلسه صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری ادامه داد: کار نگارش و جمع آوری خاطرات مرحوم حسنی را در منزل ایشان آغاز نمودیم و در یک اردوگاه در منطقه امامزاده ارومیه نیز کار مصاحبه را ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه کار تدوین و نگارش خاطرات مرحوم حسنی بسیار فشرده و جدی انجام گرفت، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین فخری داماد مرحوم حسنی نیز در این راه بسیار کمک نمودند و پس از یک سال کتاب ایشان را بازنویسی کردم.

نویسنده کتاب خاطرات مرحوم حسنی گفت: پس از پایان نگارش خاطرات، مرحله پاورقی نیز جزء مراحل دردسرساز و طولانی بود که مرحوم حسنی از افراد و مناطقی نام برده بودند که نیاز به توضیح داشت.

وی تاکید کرد: پس از چاپ کتاب، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و اولین کتابی بود که در همان سال اول در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای چاپ دوم رفت و پس از آن تماس های متعددی از نقاط مختلف کشور برای تشکر از تدوین کتاب صورت گرفت.

انتهای پیام

captcha