اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در دولت جدید اردن
کد خبر: 3725113
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در دولت جدید اردن

گروه بین‌الملل ــ دولت اردن امروز (یکشنبه) از تصمیم خود مبنی بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید ریاضت اقتصادی خبر داد.

 اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در دولت جدید اردن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العین؛ اعضای کابینه دولت جدید اردن پس از نشست امروز خود به ریاست «عمر رزاز» نخست‌وزیر این کشور با صدور بیانیه‌ای از تصمیمات اقتصادی جدید دولت اردن با هدف ذخیره بودجه موجود وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی، خبر دادند.

بر اساس این بیانیه، خرید خودرو برای وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی تنها در مواقع ضرورت، جایز است. بنا بر این تصمیم خریداری خودرو تنها با اجازه نخست‌وزیر و با موافقت کمیته مربوط به خودروهای دولتی، امکان‌پذیر است و استفاده از خودروهای دولتی نیز تنها برای انجام کارهای رسمی مجاز است.

همچنین خرید هرگونه وسایل اداری نیز تنها در صورت ضرورت و با اجازه شخصی نخست وزیر ممکن خواهد بود.

بنابر اعلام کابینه دولت اردن، سفر هیأت‌های رسمی به خارج از کشور نیز در صورت ضرورت ممکن است و تعداد افراد نباید بیش از 3 نفر باشند.

برنامه‌های ریاضت اقتصادی از ابتدای سال جاری در این کشور اجرا شده است که طی آن، مالیت‌ها افزایش یافت و یارانه خرید نان به کلی قطع شد و قیمت‌های حامل‌های انرژی نیز چند بار افزایش یافت.

در سال‌های اخیر دولت اردن با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است که این مشکلات در سال جاری به اوج خود رسیده است و مردم این کشور امیدوارند تا دولت جدید اردن با تدابیر اقتصادی بتواند این مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام   

captcha