مهم ترین رسالت باغ موزه؛ انتقال روحیه ایثار نسل اول انقلاب
کد خبر: 3725114
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

مهم ترین رسالت باغ موزه؛ انتقال روحیه ایثار نسل اول انقلاب

گروه فرهنگی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: مهمترین رسالت مجموعه باغ موزه دفاع مقدس انتقال روحیه ایثار و شهادتی است که در بین نسل اول انقلاب در دفاع از اسلام به وقوع پیوسته است.

مهم ترین رسالت باغ موزه؛ انتقال روحیه ایثار نسل اول انقلاب

به گزارش ایکنا از همدان، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یک‌شنبه 3 تیرماه در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز توفیق حاصل شد در کنار دلسوزان این مرز و بوم از باغ موزه دفاع مقدس همدان، این مجموعه گرانقدر بازدید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرشار از اتفاقات و رویدادهای بی‌نظیری است که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده، خاطرنشان کرد: در این مجموعه ارزشمند در بخش‌های مختلف رشادت‌های بزرگان زمان جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شده است.

شاهرخی اضافه کرد: ارزشمندی این کار زمانی دوچندان می‌شود که به شکل قابل‌توجهی مورد استقبال نسل جدید قرار گیرد که خوشبختانه امروز در بازدید شاهد بودیم از کودک خردسال تا عزیزان علاقمند در رده‌های سنی مختلف از این مجموعه بازدید می‌کنند.

وی بازدید نسل جوان از موزه دفاع مقدس را تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: مهمترین رسالت این مجموعه انتقال روحیه ایثار و شهادتی است که در بین نسل اول انقلاب در دفاع از اسلام به وقوع پیوسته است.

معاون استاندار همدان یادآور شد: امید است با همکاری هیئت امنای این مجموعه هر چه بهتر و دقیق‌تر کارهای توسعه این مجموعه را پیش ببریم تا دین خود را در پاسداشت از خون شهدا و رشادت‌های آنان ادا کنیم.

 

احداث فازهای جدید باغ موزه به زودی انجام می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این بازدید با بیان اینکه باید قدردان شهدا باشیم، گفت: امروزه همدان با موزه دفاع مقدس‌اش شناخته می‌شود.

سردار مهدی ظفری تصریح کرد: در راستای توسعه این موزه اقدامات خوبی انجام گرفته و همه اندیشه‌ها بسیج شدند تا موزه دفاع مقدس به این شکل درآمده که باعث افتخار ماست به طوریکه 140 نفر نماینده گردشگر از 70 کشور دنیا از اینجا بازدید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دو فاز از این مجموعه بزرگ باقیمانده که باعث می‌شود نسل امروز بهتر با گذشته آشنا شود اما به لحاظ نیازهای معیشتی مردم چند سالی ثابت ماند و اکنون با توجه به ظرفیتی که در استان است، عملیات احداث فارهای باقیمانده  به‌زودی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

 

captcha