مسئولان از سوگواره تعزیه ده‌زیار حمایت کنند
کد خبر: 3725174
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

مسئولان از سوگواره تعزیه ده‌زیار حمایت کنند

گروه فرهنگی - دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان حمایت مالی مسئولان از این سوگواره برای برگزاری آن در مقیاس ملی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان دیروز یکشنبه، 3 تیر درحاشیه برگزاری چهارمین شب این سوگواره با اعلام این مطلب گفت: پس از 6 دوره برگزار کردن این سوگواره، امکان ملی برگزار کردن شدن آن وجود دارد و تجربه خوبی توسط برگزار کنندگان این آیین در این سالها کسب شده است.
وی تصریح کرد: سوگواره روند حرفه‌ای برگزار شدن خود را طی کرده است و فراخوان سوگواره در روز نخست ماه مبارک رمضان منتشر و به تمام گروه‌های تعزیه در سراسر استان کرمان اعلام شد.
دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان بیان کرد: حدود 12 گروه از سراسر استان کرمان برای شرکت در ششمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار اعلام آمادگی کردند که با بررسی انجام شده هفت گروه به سوگواره ششم راه یافتند.
وی افزود: گروه‌های تعزیه از سایر استان‌های کشور نیز برای شرکت در این سوگواره اعلام آمادگی کردند، اما از آنجا که سوگواره بطور استانی برگزار می‌شود امکان حضور آنها در بخش رقابتی نبود.
وی ادامه داد: اینکه تعزیه‌خوانان هر شب اجرای تعزیه یکدیگر با یک موضوع را می‌بینند و نواقص اجراها را بررسی می‌کنند در ارتقای سطح تعزیه استان کرمان بسیار مؤثر است.
سوگواره تعزیه روستای ده‌زیار همه ساله به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که از سال گذشته به دلیل همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان برگزاری سوگواره به بلافاصله بعد از ماه رمضان موکول شده است.
سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان از 31 خرداد آغاز شده است و تا هشتم تیر ادامه دارد.
یادآور می‌شود، روستای ده‌زیار از توابع بخش چترود کرمان و از خاستگاه‌های تعزیه در استان کرمان است و مردم در این روستا با تمام وجود برای برپایی مجالس تعزیه همت می کنند.
انتهای پیام

captcha