برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر
کد خبر: 3725204
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر

گروه فرهنگی - سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به منظور بررسی برنامه‌های عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری استان و ارائه پروژه‌های درآمدزای واحدهای استان در راستای ایجاد در‌آمدهای غیر‌شهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به منظور بررسی برنامه‌های عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری استان و ارائه پروژه‌های درآمدزای واحدهای استان در راستای ایجاد در‌آمدهای غیر‌شهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی و رؤسای شوراهای تخصصی استان مرکزی در سالن جلسات حضرت امام خمینی(ره) واحد اراک برگزار شد.

برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر
در ابتدای جلسه عباسعلی حیدری دبیر هیأت‌امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، با ارائه آمار و اطلاعات واحدهای دانشگاهی استان و تشریح شرایط آن‌ها، استفاده از ظرفیت‌های واحدها و مراکز دانشگاهی را قدم مؤثری در جهت رفع مشکلات دانشگاه عنوان کردند.
دبیرهیات‌امنای استان مرکزی اظهار کرد: استفاده از سرمایه‌های موجود از جمله ساختمان‌های بلااستفاده، نیروی انسانی مازاد، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و دیگر پتانسیل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، راه‌گشای دانشگاه آزاد اسلامی در مشکلات آتی خواهد بود. بنابراین دستور کار جلسه، بررسی طرح‌های واحدهای دانشگاهی استان در راستای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای و جذب سرمایه‏های خارج از دانشگاه خواهد بود.

برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: درآمدهای حاصل از آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت یکی از نقاط تمرکز واحد اراک جهت ایجاد درآمد غیر‌شهریه‌ای است. بنابراین این مرکز در مجتمع قائم‌مقام فراهانی واحد اراک جهت برگزاری این آموزش‌ها راه‌اندازی شده است که در صورت توفیق، چنین طرحی برای واحد ساوه نیز اجرا خواهد شد. این مرکز صرفاً با تجهیزات خود دانشگاه راه‌اندازی شده است و از اعضای هیأت علمی واحد نیز جهت تدریس این دوره‌ها استفاده خواهد شد. به طوری که در نیم‌سال آینده با رونق این مرکز، مشکل عدم تکمیل ساعات موظفی استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه حل خواهد شد. اما با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد دانشگاهی می‌توان این مرکز را در سطح استان فعال کرد. از محاسن این مرکز عدم سرمایه‌گذاری جدید و صرفاً استفاده از تجهیزات خود واحد دانشگاهی بوده است، مانند بهره‌گیری از استادان زبان‌های خارجی مانند فرانسه، هنر و نمایش. از مشکلات این مرکز می‌توان به مشکلات دریافت شهریه(روند طولانی دریافت شهریه با وجود سیستم مالی جدید) اشاره کرد.
وی گفت: بخشنامه‌ها وآیین‌نامه‌های مالی با توجه به وضعیت اقتصاد، به روز شوند. هم‌چنین آیین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان نیز دارای مشکلاتی هستند که مانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. تفویض اختیار ترک تشریفات به استان نیز راه‌گشای بسیاری از مسائل خواهد بود. تبیین و تدقیق چگونگی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با توجه به مغایرت با اساس‌نامه دانشگاه نیز از مسائل مهم این حوزه است.

برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور فرهاد رهبر
فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تأکید بر ارزش نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارکرد: ترکیب سرمایه‌های دانشگاه اعم از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، بناها و ساختمان‌های ملکی دانشگاه و نیروی انسانی، اصلی‌ترین کلید برون‌رفت از مشکلات دانشگاه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کلیه واحدها و مراکز آموزشی موظفند تا سه ماه آتی، طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را تهیه و ارائه کنند تا در جلسه آینده بررسی و تصمیم‌گیری شوند.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشگاه، ایجاد اشتغال است، گفت: صرف آموزش‌های تئوری و نظری به دانشجویان، وظیفه دانشگاه نیست، بلکه مأموریت اصلی دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و ایجاد اشتغال برای آنهاست.
رهبر گفت: کلیه واحدها و مراکز می‌بایست با شفافیت و عقلانیت و به کارگیری کلیه قوانین و مقررات تجاری، طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را اجرا کنند و در صورت وجود هر گونه ابهام، مشکل یا مانع، مراتب را از طریق دبیر هیأت امنای استان به سازمان مرکزی انتقال دهند. هم‌چنین در انجام کلیه فعالیت‌های دانش‌بنیان، مشارکت با صاحبان ایده و سرمایه الزامی است، به طوری که در شرکت‌ دانش بنیان متعلق به دانشگاه، سهام‌دار محسوب شوند تا انگیزه لازم جهت مشارکت و فعالیت فراهم شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در کلیه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، ارزش‌گذاری کلیه موارد و نحوه تأمین منابع مالی نیز لازم است. جهت تأمین مالی این گونه برنامه‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری تأسیس شود تا کلیه مسائل مالی طرح‌های دانش بنیان از امور مالی دانشگاه مجزا باشد. هم‌چنین جهت اصلاح آیین‌نامه سهام‌داری دانشگاه نیز مکاتبات مقتضی صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha