روایت ایکنا از فاطمه ۵ ساله/ قرائت صحیح قرآن پیش از رفتن به مدرسه
کد خبر: 3725462
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

روایت ایکنا از فاطمه ۵ ساله/ قرائت صحیح قرآن پیش از رفتن به مدرسه

گروه فعالیت‌های قرآنی - «فاطمه اعزازی» دختر ۵ ساله‌ای است که دست به کار بزرگی زده و بدون آنکه در مدرسه خواندن و نوشتن یاد بگیرد، می‌تواند قرآن را روخوانی کند.

دختری که بدون یاد گرفتن خواندن و نوشتن، قرآن تلاوت می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فاطمه که هنوز به مدرسه پا نگذاشته، در اثر ممارست با قرآن، قادر است تمامی آیات قرآنی را با رعایت قواعد تجویدی و قرائتی صحیح آن تلاوت کند. او که دوران کودکی را با آیات قرآن نقاشی کرده است، اکنون رویای حفظ قرآن را در قلبش می‌پروراند.

تمرینات مداوم با پدر و مادر

«علی اعزازی»، پدر فاطمه در گفت وگو با ایکنا می‌گوید: فاطمه از چهار سالگی کلاس حفظ آیات و روایات را گذرانده و در کنار آن با بنده و مادرش هم تمرینات مداوم داشته است.

وی ادامه می‌دهد: فاطمه همچنین در کلاس روخوانی و روان‌خوانی هم شرکت کرده و با اینکه الفبای فارسی بلد نبوده و هنوز به مدرسه نرفته است، می‌تواند با رعایت قواعد و اصول قرآن را روخوانی کند.

حفظ قرآن برنامه آتی فاطمه است

اعزازی، با بیان اینکه حفظ قرآن برنامه آتی فاطمه است، اظهار می‌کند: برنامه‌ریزی لازم برای این کار انجام شده است.

پدر فاطمه در خصوص تفاوت‌های فاطمه با هم سن و سال‌هایش، می‌گوید: هدفمان تربیت دینی و قرآنی فاطمه است. دخترم همزمان با کلاس‌های قرآنی اخلاق قرآنی هم یاد گرفته و نسبت به هم سن و سال‌هایش درک بالایی از مسایل دینی و تربیتی نظیر احترام به پدر و مادر، اسراف نکردن و ... دارد.

وی ادامه می‌دهد: همواره فرمایش ائمه اطهار(ع) مبنی بر «قلب کودک همچون زمين خالی است که هر بذری را در آن بريزيد رشد خواهد کرد» را مبنای تربیت فاطمه قرار دادیم و هدفمان از آموزش قرآن در ابتدا، ايجاد آشنايی، انس و الفت و سپس ايجاد شناخت، علاقمندی و درک و فهم محدود و در حد توان از مضامين بلند قرآن کريم است.

هیچ نگرانی نسبت به آینده او نداریم

وی خاطرنشان می‌کند: آشنا بودن کودکان با قرآن و مفاهیم آن منجر می‌شود تا خیلی بهتر و‌ راحت‌تر نسبت به دیگران راه رشد و تعالی را یافته و سپری کنند، اکنون به واسطه همین مفاهیم قرآنی بنده و مادر فاطمه هیچ نگرانی نسبت به آینده او نداریم.

اعزازی خاطرنشان کرد: جا دارد از کمک خانم اسدی (معلم فاطمه) تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی مادر فاطمه صمیمانه تشکر کنم که بذر عشق و محبت به تعالیم قرآنی و انس با قران را در دل این کودک کاشته‌اند. دخترم امیدوار است در آینده یکی از حافظان قران کریم شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۰:۵۰
0
0
آفرین واقعا که هوش و ذکاوت ستودنی هست
captcha