دستگاه قضائی با گرانفروشی برخورد کند
کد خبر: 3725480
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

دستگاه قضائی با گرانفروشی برخورد کند

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به سیاست های ارزی دولت و تأمین تمام ارز موردنیاز واردات کشورگفت: گرانی های اخیر به بهانه افزایش قیمت دلار هیچ دلیل و توجیهی ندارد و از دستگاه های نظارتی و قضایی می خواهیم با متخلفان و سودجویان مقابله و برخورد جدی داشته باشند.

دستگاه قضائی با گرانفروشی برخورد کند

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان‌شمالی در حاشیه برگزاری مجمع مشورتی جوانان استان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در مباحث اقتصادی عموما شهرهای کوچک تابع کلان شهرها هستند و امروز در حالی که دلار تعیین شده از سوی دولت ۴۲۰۰ تومان است اما شاهد برخی سوء استفاده ها از فضای موجود در شهرهای بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: البته در بخش صادرات غیرنفتی، مواردی وجود دارد که دلارهای ناشی از صادرات انجام شده به کشور برنگشته و در بانک های دیگر کشورها وجود دارد و ما با مشکل ورود کمتر ارز مواجه هستیم اما در بخش صادرات تمام سفارش های ثبت شده با دلار ۴۲۰۰ تومان هستند و حتی یک ریال بالاتر از این قیمت موردی ثبت نشده است و حتی در برخی کالاهای اساسی با یارانه ۳۵۰ تومانی دولت یعنی دلار ۳۸۵۰ تومان ثبت سفارش انجام شده است و امسال دولت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر برای حوزه واردات، دلار ارائه کرده است.

صالحی مطرح کرد: دلیل بروز این گرانفروشی ها وجود برخی رانت هااست و حل این مشکل مستلزم برخورد جدی قوه قضائیه با متخلفان بوده و ریاست این قوه هم حمایت خود ازسیاست های کلی ارزی دولت را اعلام کرده است.

ویگرانی های موجود را بی اساس توصیف کرد، گفت: دلیلی برای این گرانی ها وجود ندارد چرا که ورود کالاها از مبادی دولتی و گمرک تمامی سفارش های ثبت شده ۴۲۰۰ تومان است و اگر جنسی به شکل قاچاق وارد شده باشد، دلار هزینه شده برای آن هم ارزان است.

صالحی با توجه به جنگ اقتصادی و روانی موجود که از سوی ترامپ، رئیس جمهوری امریکا آغاز شده است، از مردم و اصناف می خواهیم مانند گذشته از ارکان نظام و حاکمیت حمایت کنند و تاکید می کنم با سود منطقی موافق هستیم اما فروش کالای خریداری شده با قیمت محاسبه شده دلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان در واقع خیانت به مردم است.

captcha