رونمایی از طراحی مسجد جامع نورا در عجمان
کد خبر: 3725489
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

رونمایی از طراحی مسجد جامع نورا در عجمان

گروه بین‌الملل - طراحی معماری مسجد نورا در عجمان امارات توسط گروه معماری اِمره آرولات ترکیه به پایان رسید.

رونمایی از طراحی مسجد جامع نورا در عجمان امارات/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت آرک‌دِیلی؛ این مسجد که زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع به آن اختصاص داده شده، قرار است در محلی پر رفت و آمد ساخته شود. 

در طرح ارائه شده فضایی منحصربه فرد و دل‌باز به این مسجد اختصاص داده‌ شده و طراحی آن که شبیه به یک صدف است در محیط اطراف به زیبایی خودنمایی می‌کند.

 

این مسجد که مجتمعی چندمنظوره است، ظرفیت پدیرش دو هزار و پانصد نفر نمازگزار را دارد و دارای سالن‌هایی برای گردهمایی‌های اجتماعی و علمی است. همچنین، در این مجتمع چندمنظوره، مراکز تفریحی و رفاهی و پارکینگ نیز وجود دارد که برای استفاده مردم شهر طراحی شده است.

 

دور تا دور این مسجد جاده وجود دارد اما به عنوان راهی مجزا برای دسترسی به این مسجد خیابانی جدید در نظر گرفته شده است.

شکل کلی طراحی این مسجد به گونه‌ای است که چندین مسیر پیاده روی دارد و نمازگزاران با قدم زدن بر روی آنها کم کم به پشت بام مسجد هدایت می‌شوند و مجدد می‌توانند از بام مسجد به پیاده رو برگردند. سطح شیب دار آن به گونه‌ای طراحی شده که در طول مسیر نمازگزاران در سایه باشند و با قدم زدن به تراسی آرام و ساکت با نمایی از بخش شمالی دریا برسند.

 

گروه معماری اِمره آرولات پیش از این طراحی‌های منحصر به فرد دیگری را در پروژه‌های مذهبی داشته است که از آن میان می‌توان به مسجد سانکاکلار در استانبول اشاره کرد که طراحی آن برنده یک جایزه معماری شد.

مهشید آذرخش

انتهای پیام

 

 

captcha