تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی به مناسبت درگذشت احمد شاهد
کد خبر: 3725530
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی به مناسبت درگذشت احمد شاهد

گروه فرهنگی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن مفاخرخراسان‌شمالی در پیامی درگذشت استاد احمد شاهد را تسلیت گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در پیامی درگذشت استاد احمد شاهد را تسلیت گفت

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، در پیام حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمده است:

" انا لله و انا الیه راجعون" 

خبر درگذشت فرهیخته عرصه شعر و ادب و پژوهش، استاد گرانقدر احمد شاهد موجب تاسف عمیق گردید. شخصیتی که در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر عاشقانه گام برداشت و از هیچ کوششی فروگذار نکرد و و آثار ادبی و تحقیقی ارزشمندی را به یادگار گذاشت تا نامش بر تارک آسمان فرهنگ و هنر به نیکی زنده و جاوید بماند. 

اینجانب فقدان آن استاد گران مایه را به خانواده ایشان و همچنین اهالی فرهنگ و هنر استان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن شادروان، آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب می کنم. روحش قرین رحمت باد"

 استاد احمد شاهد چهره ماندگار فرهنگ و هنر استان در سال ١٣١٠ چشم به جهان گشود در ٧ سالگی به دبستان گام نهاد و دوران متوسطه را در تهران گذراند. او در سال ١٣٤٧ وارد دانشگاه تهران شده است و در رشته درام شناسی(هنرهای دراماتیک یا هنرهای نمایشی) تحصیل کرده و در سال ١٣٥١ فارغ التحصیل شد.

او از جوانی به شعر و شاعری علاقه مند بود وشاهد تخلص اوست. در سال ١٣٤٥ اشعار او در مجله «هلال» و « انجمن باغ صائب» به چاپ رسیده است و همچنین مجموعه اشعار او در کتاب دیوان"شاهد" جمع آوری شده است.

«تاریخ آستوئن اشکانی»، «دیوان شاهد»، «سرگذشت عشق»، «سیری در زندگی سربداران»، «سیری در سکه های شاهان ایران»، «تذکره شعرای اسفراین»، «تذکره ی عرفای اسفراین»،«درهم اسلامی»،«مهرگان اسفراین»، «دیوان شیخ آذری»، «جواهر الاسرار»، «عشق و محبت»، «اسرار العرفان»، «غزلیات حسرت اسفراینی»، «توصیف گویش رویینی» و«منتخب الاشعار» از آثار ارزشمندی است که از این چهره ماندگار به یادگار می ماند.

بنا به این گزارش محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در پیامی درگذشت احمد شاهد را تسلیت گفته است.

بزرگداشت استاد احمد شاهد شاعر، ادیب و پژوهشگر خراسان شمالی  از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سال گذشته(١٣٩٦) در استان برگزار شد.

captcha