۱۴ شهر خراسان‌شمالی با تنش آبی مواجه است
کد خبر: 3725538
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

۱۴ شهر خراسان‌شمالی با تنش آبی مواجه است

گروه اجتماعی - مدیرعامل شرکت آبفای خراسان‌شمالی گفت: با توجه به کاهش نذورات آسمانی در حال حاضر ۱۴ شهر این استان با تنش آبی مواجه هستند.

14 شهر خراسان‌شمالی با تنش آبی مواجه است

غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آبفای استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: هم اکنون شهرهای اسفراین، شیروان، فاروج، تیتکانلو، صفی آباد، جاجرم، درق، شهرآوا، قوشخانه برای عبود از تابستان با تنش آبی مواجه هستند.

وی ادامه داد: در کمیته برنامه ریزی به منظور رفع مشکلات ناشی از کم آبی در این 14 شهر در سطح استان 29 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

ساقی با بیان اینکه وضعیت شهرهای شیروان و اسفراین در بحث آب خوب نیست، افزود: در حال حاضر شهر شیروان فقط یک میلیون متر مکعب آب شرب برای مصرف دارد که این میزان برای تابستان رقم بسیار کمی بوده بنابراین مدیریت مصرف آب در شیروان عزم جدی را می طلبد.

وی با اشاره به وجود 100 حلقه چاه آب در استان، عنوان کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب در استان حفر 24 چاه دیگر در دستور کار قرار دارد که این مهم نشانگر این بوده که وضعیت خوبی در منطقه وجود ندارد بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیازمند مصرف صحیح آب هستیم.

ساقی با بیان اینکه هم اکنون در سد اسفراین به دلیل حجم کم آب اتفاق رنگی شدن آب رخ می دهد که این مهم کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: از 24 چاهی که باید در استان حفر شود هشت فقره مربوط به اسفراین است.

وی بیان کرد: در شهرهای گرمه و جاجرم با مشکل کمبود آب در حال حاضر مواجه نیستیم و علاوه بر آن طی سال جاری قنات «گزی» لای روبی خواهد شد.

captcha