نباید اجازه داد آمریکا با ادعای نقض حقوق بشر ایران را مورد تحریم و تهدید قرار دهد
کد خبر: 3725586
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

نباید اجازه داد آمریکا با ادعای نقض حقوق بشر ایران را مورد تحریم و تهدید قرار دهد

گروه سایسی ــ نصرت‌الله لطفی امروز در نشست خبری «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با بیان اینکه بالاترین میزان نقض حقوق بشر به دست هیئت حاکمه آمریکا چه در داخل آمریکا و چه در سایر کشورهای جهان اتفاق می‌افتد، گفت: قطعا نباید اجازه داد که چنین دولت ناقض حقوق بشر در وسیع‌ترین ابعاد خودش، به دروغ ادعای حقوق بشری بکند و مانند بقیه موارد ایران اسلامی را از منظر نقض حقوق بشر مورد تحریم و تهدید قرار دهد.

به گزارش ایکنا، نشست خبری نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلبغات اسلامی، در خصوص «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» صبح امروز، سه‌شنبه 5 تیرماه، در محل این شورا برگزار شد.
وی در ابتدا با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، گفت: شاید این مقطع حساس‌ترین مقطع زمانی بعد از تاریخ بشریت از حضرت آدم(ع) تا به امروز است. هیچ مقطعی در تاریخ بشریت به مانند امروز نبوده است که ابزار تبلیغات، ماهواره و فضای مجازی به شکل بی‌رویه‌ای گسترده شده باشد و هدف اصلی انها هم اذهان جوانان از طریق شبهه‌افکنی و رواج بی‌رویه شایعات ماست.
لطفی اظهار کرد: در چنین وضعیتی ما یک رسالت بسیار حساس و خطیری را به عهده داریم؛ بصیرت‌افزایی، روشنگری در جامعه، اکاهی بخشیدن به اقشار متناسب با شرایط و نیازها و شناخت دشمن و پی بردن به حربه و توطئه دشمن و در نهایت مهیا شدن برای مقابله با دشمن.
وی با بیان اینکه اقتضای همه اینها بصیرت‌افزایی است، گفت: امروز بیش از 80 درصد از هرم جمعیتی کشورمان افرادی هستند که دوره انقلاب را درک نکردند و امروز بیا انواع شبهات مواجه هستند. بیش از 50 درصد جمعیت کشور ما حتی سال‌های اول پیرزوی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله را هم درک نکردند و سختی‌ها و بمباران‌ها را ندیدند و لمس نکردند تا امروز پیشرفت موشکی را قابل دفاع بدانند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: با ادله غیرقابل انکار و اسناد و مدارک معتبر یک واقعیت را نباید پنهان کرد و آن هم این است که سرسخت‌ترین و کینه‌توزترین معاند نظام جمهوری اسلامی ایران، شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار است. دشمنی و شیطنت آمریکا در برابر نظام اسلامی محدود به یک مقطع زمانی و یک دوره خاص نبوده و نیست.
لطفی ادامه داد: از کودتای 28 مرداد 1332 و اسقاط یک دولت مردمی گرفته تا نهایت تلاش و سرمایه‌گذاری برای حفظ و ادامه بقای یک رژیم دست‌نشانده به نام پهلوی، شیطنت‌های دوره انقلاب، حمایت و پشتیبانی از مجموعه گروه‌های معاند با انقلاب، تبدیل سفارت به لانه جاسوسی، بلوکه کردن اموال و دارایی ایران، تحریم‌های ظالمانه، غائله 78، فتنه 88، اغتشاشات دی‌ماه 96، زیر پا گذاشتن برجام و اعمال فشارهای اقتصادی و روانی، از جمله اقدامات خصمانه آمریکا برای به زانو در آوردن مردم ایران است که قطعا به فضل الهی، با فهم، زمان‌شناسی، دیانت و روحیه انقلابی مردم ایران راه به جایی نخواهد برد.
وی عنوان کرد: در رأس تمام حکومت‌های دنیا بالاترین میزان نقض حقوق بشر به دست هیئت حاکمه آمریکا چه در داخل آمریکا و چه در سایر کشورهای جهان اتفاق می‌افتد. قطعا نباید اجازه داد که چنین دولت ناقض حقوق بشر در وسیع‌ترین ابعاد خودش، به دروغ ادعای حقوق بشری بکند و مانند بقیه موارد ایران اسلامی را از منظر نقض حقوق بشر مورد تحریم و تهدید قرار دهد.

لطفی تأکید کرد: وظیفه ما امروز به چالش کشیدن مواضع، سیاست‌ها و عملکرد دولت خبیث آمریکا از منظر نقش حقوق بشر است. ما در این راستا باید با یک حالت تهاجمی، نه تدافعی عمل کنیم که به نقض حقوق بشر متهم شویم و بعد از خودمان دفاع کنیم. ما باید پیش‌دستانه عمل کنیم و ادعای دروغین دفاع از حقوق بشر آمریکا را در دنیا به چالش بکشیم.
وی ابراز کرد: با چنین نگاهی، آنچه که به عنوان یک مراسم و یک ظرفیت در کشور ما تحت عنوان انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله شیهد بهشتی و 72 تن از یارانش مطرح بود عمدتا در بزرگداشت آن شهیدان خلاصه می‌شد. رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال 1394 در جمع خانواده‌های معظم شهدا بر کم کاری در بهره گرفتن از این ظرفیت تأکید کردند.
لطفی ابراز کرد: این بهر‌ه‌برداری باید با دو هدف صورت بگیرد؛ اول، معرفی شخصیت‌هایی که آماج ترورها و حملات رذیلانه امریکا و پیاده‌نظام آنها در داخل و خارج کشور بودند. دوم؛ نمایش روحیه اقتدار و صلابت مردم ایران که نه تنها در برابر حوادث از میدان به در نشدند بلکه با صلابت بیش از پیش در صحنه حاضر شدند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: همچنین فجایعی قبل و بعد 7 تیر در کشورمان رخ داده بود که بنا شد از سال 1395 به بعد یک بازه زمانی از 6 تا 12 تیر، به عنوان نمادین، هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شد.
وی یادآور شد: ششم تیر ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر رخ داد که اگر آن ترور و شیطنت به نتیجه می‌رسید امروز جهان اسلام، مستضعفین، آزادیخواهان و جبهه مقاومت چه وضعیتی داشت و باید بابت این نعمت خداوند را شکرگزار باشیم. باید مشخص شود این افراد و گروه‌های چه کسانی بودند. گروه فرقان از کجا و چگونه ارتزاق و پشتیبانی می‌شد و چه هدفی داشتند.
لطفی ادامه داد: اتفاق دیگر در 7 تیر سال 1360 بود که انفجار حزب جمهوری اسلامی رخ داد. در آن اتفاق مجمعی از نمایندگان مجلس، وزرا، مقامات قضایی و سایر کارگزاران نظام برای تدبیر امور نظام و خدمت به مردم جمع شده بودند که آن انفجار نهیب رخ داد و به شهادت مظلومانه آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش انجامید. اگر امروز شهید بهشتی در قید حیات بود منشأ خدمات بزرگی به مردم و نظام بود. همچنین در 8 تیر سال 1366 بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه صورت گرفت که 110 نفر بلافاصله به شهادت رسیدند و 8هزار نفر مجروح یا در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفتند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: 8 تیر 1360 ترور شهید کچویی، رئیس زندان اوین رخ داد و 11 تیر 1361 ترور یک شخصیت مردمی، فقیه، انقلابی و خادم صدیق مردم یعنی شهید آیت‌الله صدوقی در یزد رخ داد. 12 تیر 1367 جنایتی صورت گرفت که آمریکا مستقیما در آن درگیر بود که ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان موشک شلیک کرد و 290 نفر به شهادت رسیدند.
وی افزود: افشای حقوق بشر آمریکایی از دو منظر است؛ یا جنایاتی است که در اتاق فکر سازمان‌های جاسوسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا طراحی شده یا آمریکا پشتیبان اینگونه ترورها و جنایات بود یا به واسطه سکوتش مهر تأیید بر این جنایات زده است. در کنار این موارد، ورود مستقیم نیز به عرصه ترور داشته است که نمونه آن همین اسقاط هواپیمای مسافربری کشورمان در سال 1367 بود که شامل 66 کودک و بیش از 50 زن بودند. آمریکایی‌ها پس از این جنایت نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه فرمانده ناو وینسنس را مورد تقدیر قرار داد.
لطفی اظهار کرد: لذا این یک هفته بر این مبنا هفته «بازخوانی و افشای حقوق آمریکایی» نام گرفته است و سیاست کلی ما بازخوانی جنایات آمریکا در کشورمان، افشاگری سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در کشورهای جهان و تبیین ابعاد و مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمن است که سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و تبیینی در این هفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این باره گفت: اولین کاری که باید انجام می‌شد و محقق شد تشکیل ستاد مرکزی «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با عضویت نهادها و ارگان‌های فرهنگی نظام و تشکل‌های مردمی بود و بیشترین نگاه به اقدامات خودجوش، انقلابی، فرهنگی و متدینانه مردم و قشر جوان است.
لطفی اظهار کرد: از هفته‌های قبل با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه‌ای صورت گرفت و سیاست‌های رسانه‌ای در این موضوع پیشنهاد شد. همچنین با رئیس سازمان صدا و سیما مکاتبه‌ای انجام گرفت و پیشنهاداتی در حوزه برنامه‌سازی و تولیدات برای ورود به این هفته ارائه شد. ‌

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در کنار این امر، سخنرانان و شخصیت‌های مطرح نظام را به استان‌ها اعزام خواهیم کرد تا در مراسم این ایام شرکت کند و به تحلیل و بصیرت‌افزایی در این حوزه بپردازند. همین امروز اولین همایش در یادمان شهدای 7 تیر از سوی بنیاد هابیلیان تحت عنوان «منافقین، ترور یک ملت» برگزار می‌شود. فردا، 6 تیر ماه، دو برنامه محوری خواهیم داشت. در بسیاری از مساجد و بقاع متبرکه مراسم شکرگزاری صحت و عافیت وجود شریف ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، به مناسبت ترو نافرجام ایشان در 6 تیر 1360 برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین فردا شب، در مسجد اباذر مراسمی با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. از ساعت 18 فردا، چهارشنبه 6 تیر، یادواره شهدای مظلوم فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژ‌ه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، در یادمان شهدا واقع در سرچشمه تهران برگزار می‌شود.
لطفی ادامه داد: 7 تیرماه نیز از منظر فاجعه 7 تیر سال 1360 و بازخوانی جنایات ضد حقوق بشری آمریکا مراسمی در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد و سخنرانانی از تهران به کل کشور اعزام خواهد شد. همچنین در 16 استانی که مدفن پیکر پاک شهدای 7 تیر واقع است مرامس غبارروبی و عطرافشانی انجام خواهد گرفت که این مراسم در تهران در ساعت 17:30 در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
وی در تشریح سایر برنامه‌ها گفت: عصر 7 تیرماه، یادمان قربانیان حمله شیمیایی به سردشت و حلبچه در مسجد جامع سردشت از سوی بنیاد حفظ ونشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد. دوشنبه، 11 تیر، نیز بزرگداشت شهدای مظلوم محراب در سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی در مسجد حظیره یزد برپا می‌شود. روز سه‌شنبه، 12 تیر، نیز مراسم ویژه‌ای در خلیج فارس در سالگرد شهادت مسافران هوایپمای مسافربری برگزار می‌شود و محل اسقاط هواپیما با حضور 400 نفر از بازماندگان و خانواده‌های گرانقدر این عزیزان گلباران خواهد شد.
لطفی در ادامه این مراسم به تشریح برنامه‌های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: 40 نماد بلوغ و تکامل است و فرصت خوبی است که دستاوردها و کارنامه 40 ساله نظام را برای جامعه تبیین و تحلیل کنیم. به خصوص در این زمان که دشمن با استفاده از همه ابزارها به دنبال شبهه‌افکنی، دلسرد کردن و ایجاد فضای یأس و ناامیدی و تطهیر نظام صد در صد طاغوتی ستمشاهی است و این به دلیل همان جمعیت 80درصدی است که در آن دوران زندگی نکردند و آن شرایط برای آنها ملموس نیست.
وی تصریح کرد: وظیفه ماست از این فرصت استفاده کرده و زمینه لازم را برای شور و نشاط بیش از پیش را برای استمرار و بالندگی نظام فراهم کنیم. اقدامات انجام شده از عهده یکی دو نهاد و ارگان خارج است. در این راستا تبیین دستاورد و کارنامه 40 ساله نظام، احصاء سؤالات و شبهات و ارائه پاسخ مستدل، منطقی و باورپذیر برای همه اقشار جامعه باید اتفاق بیفتد.
لطفی عنوان کرد: برهمین اساس، ستاد مرکزی رسما کار خود را از مهرماه سال گذشته کار خود را متشکل از همه قوا و نهادهای لشکری و کشوری با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به لحاظ جایگاه رسمی و قانونی در نظام اسلامی برای برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، مدیریت، نظارت و برگزاری مراسم عمومی آغاز کرد.
وی عنوان کرد: در جلسات ستاد وزرا، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و معاونان اول قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه همگی حضور داشتند و بنا بر این شد که یک هم‌افزایی در بین همه ارکان نظام برای بیان دستاورد و کارنامه 40 ساله نظام و پاسخ به شبهات احتمالی شکل بگیرد.
لطفی درباره ساختار این ستاد مرکزی گفت: این ستاد یک شورای عالی سیاستگذاری و راهبری دارد که متشکل از مقامات لشکری و کشوری است که در نشست‌های خود مصوبات شورا را بررسی می‌کنند. ذیل این شورا، 21 کارگروه‌ تخصصی مرتبط با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد که در رأس این کارگرو‌ه‌ها حداقل معاونان وزرا هستند. همچنین ذیل این کارگروه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، 12 کارگروه داریم که تشکل‌های مردمی، ارگان‌ها و نهادهای ذیربط در انها عضویت دارند.
وی با بیان اینکه به دو شیوه آیینی و تبیینی در این خصوص نجام وظیفه خواهد شد، گفت: در شیوه آیینی، بحث جشن‌ها و مراسم‌ها مطرح است که بهمن سال 1397 در بازه ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد. اما بخش تبیینی و بصیرت‌افزایی محدود به زمان نیست و کل سال را شامل می‌شود و به ویژه در نیمه دوم سال با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شتاب ویژه‌ای خواهد گرفت.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: خوشبختانه کارها در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌ها با قوت به پیش می‌رود و حیطه‌های فرهنگ، اقتصاد، سیاست، عرصه بین‌الملل، پیشرفت علمی و ...را در برمی‌گیرد که حدود 21 عنوان را شامل می‌شود و کتاب‌ها و اسناد در این خصوص منتشر خواهد شد.
لطفی عنوان کرد: طبیعی است این کار فراتر از ستاد مرکزی است و لذا در هر یک از وزارت‌خانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها یک ستاد درون‌سازمانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید شکل بگیرد که شکل گرفته و یا در حال شکل گرفتن است.
وی با اشاره به رونمایی از آرم رسمی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این راستا شعار محوری را انتخاب خواهیم کرد که «افتخار به گذشته، امید به آینده» است. آنچه در این مدت اتفاق افتاده مایه افتخار و مباهات است و اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب است و آن را تبیین خواهیم کرد. امید به آینده، استمرار نظام مقدس و سپردن این پرچم به دست باکفایت حضرت ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام

captcha