سفر کاروان‌های البرزی به مدینه از ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود
کد خبر: 3725671
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

سفر کاروان‌های البرزی به مدینه از ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود

گروه معارف - مدیرکل حج و زیارت البرز گفت: اعزام اولین کاروان البرزی به مدینه منوره را ۲۸ تیرماه اعلام کرد و گفت: آخرین گروه کاروان حجاج این استان، ۲۳ شهریور به میهن باز می‌گردند.

سفر کاروان‌های البرزی به مدینه از 28 تیرماه آغاز می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، عباس دمیرچی، پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امسال یک هزارو 130 نفر از استان البرز در قالب هشت کاروان ، چهار کاروان مدینه قبل و چهار کاروان نیز مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی افزود: یکی از ارکان مهم سفرحج موضوع آموزش زائران پیش از اعزام است ،که این مهم با دقت کامل در حال انجام است.
دمیرچی بیان کرد: برگزاری صحیح و دقیق جلسات توجیهی زائران قبل از عزیمت و حین سفر برای بالابردن شناخت و فراهم کردن آمادگی‌های ذهنی، روحی زائران بیت الله الحرام برای شرکت در ضیافت عظیم الهی در موسم حج از دغدغه اصلی مدیران و روحانیون کاروان‌هاست .
این مسئول، حضور مستمر نماینده وبازرس سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این جلسات را برای رصد و ارزیابی نکات آموزشی و احکام مهم برشمرد و تاکید کرد: فعالیت کاروان‌ها پیش از سفر و حین سفر مورد ارزیابی دقیق کارشناسان و بازرسان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: معاینات و آزمایشات پزشکی حجاج به پایان رسیده و زائران در مرحله انجام واکسیناسیون مننژیت هستند.
این مقام مسئول مهم‌ترین موضوعات آموزشی در این جلسات را بیان احکام و مناسک حج، امنیت در سفر، بیان نکات درمانی و بهداشتی و کمک‌های اولیه، تاریخ و اماکن مقدس ، اخلاق و آداب مهارت‌های زندگی برشمرد.
مدیرکل حج و زیارت استان البرز اعزام اولین کاروان استان البرز را 28 تیر به مدینه منوره اعلام کرد و گفت: آخرین گروه کاروان حجاج استان البرز نیز 23 شهریور به میهن باز می‌گردند.
انتهای پیام./

captcha