مدیران 31 استان همگام در اتخاذ تصمیم نهایی برای وضعیت ادغام اتحادیه کشوری
کد خبر: 3725677
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

مدیران 31 استان همگام در اتخاذ تصمیم نهایی برای وضعیت ادغام اتحادیه کشوری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مدیران عامل 31 استان همراه با رئیس و نائب رئیس هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی درخصوص تعیین وضعیت ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت کشور ، 20 تیرماه گردهم می‌آیند.

به گزارش ایکنا؛ پیرو جلسات گذشته مدیران عامل استان‌ها و به منظور تبادل‌نظر و اتخاذ تصمیم نهایی درخصوص تعیین وضعیت ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت کشور و تشکیل مجمع عمومی این اتحادیه، بررسی پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه کشوری و روند ادغام اتحادیه، جلسه مدیران عامل استان‌ها، چهارشنبه، 20 تیرماه، ساعت 9 صبح در دبیرخانه هیئت رسیدگی مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان و به نمایندگی از مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی 31 استان، گفت: این درخواست با امضای تمامی مدیران عامل استانی انجام خواهد گرفت.
وی با ابراز گلایه از اینکه با وجود گذر حدود 9 ماه از آخرین ادغام اتحادیه‌های قرآنی در استان‌ها، اما هنوز ادغام در اتحادیه کشوری در بلاتکلیفی به سر می‌یرد، عنوان کرد: براساس زمان‌بندی این جلسه، تا ظهر 20 تیرماه، تبادل نظر میان مدیران عامل استانی انجام می‌شود و سپس این جلسه در نوبت عصر با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس هیئت رسیدگی و قره‌شیخلو، نایب رئیس و دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات تشکیل می‌شود.
امیدیان عنوان کرد: مدیران عامل اتحادیه‌های استانی به عنوان منتخب مؤسسات قرآنی هر استان در این جلسه حضور دارند، بنابر این، مصوبات این جلسه لازم الاجرا است و تا زمان به نتیجه رسیدن مصوبات از طریق دستگاه‌های حاکمیتی چون سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت قرآن و عترت ارشاد، پیگیر آن خواهیم بود.
این نماینده مدیران عامل اتحادیه‌های استانی، با اشاره به اینکه طی عصر همان روز بیانیه‌ای نیز صادر می‌شود، اظهار کرد: امیدست که هر دو اتحادیه کشوری برای تشکیل ادغام، تلاش خود را انجام دهند و با انسجام و وحدت با دیگر مدیران عامل استانی، بتوان روند این ادغام را به خوبی طی کنند.
امیدیان اضافه کرد: به هر دو اتحادیه و هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور و هیئت رسیدگی پیشنهاد می‌کنیم که تا 20 تیرماه فرآیند ادغام را پیش گیرند و دعوتنامه‌ را برای 20 تیرماه آماده کنند که نمایندگان مؤسسات قرآنی استا‌ن‌ها مجبور نشوند خودشان زمانی را پس از توافق اعلام کنند. مؤسسات قرآنی استان‌ها دنبال این هستند که به این تنش‌های ناصحیح در حوزه مؤسسات قرآنی خاتمه دهند که این تنش‌ها نه برازنده قرآنیان است و نه برازنده کلام وحی.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با دعوت رسمی از خبرگزاری ایکنا برای انعکاس نقطه نظر استان‌ها طی این جلسه، اظهار کرد: این خبرگزاری به عنوان شهرتش به امانتداری و انتقال درست مطالب، منعکس کننده تمام مطالب این نشست باشد تا تمام جامعه قرآنی و مؤسسات و تشکل‌های مردمی در جریان این روند قرار گیرند.
وی تأکید کرد: ایکنا سهم بزرگی در راستای اطلاع بخشی و اطلاع رسانی به مؤسسات برای انتخاب درست و صحیح مطالب این جلسه دارد. لذا مدیران عامل اتحادیه‌های استانی این خبرگزاری را در کنار خود به منظور پیگیری مطالبات آنها از سوی یگان‌های حاکمیتی هم راستا می‌داند و امید است در کنار هم و با همدلی و وحدت مؤسسات قرآنی استان‌ها این مشکلات را پشت سر بگذرایم و به پیشبرد و پیشرفت و ارتقای فعالیت‌های قرآنی تشکل‌های مردمی کمک کنیم.
انتهای پیام

captcha