وقتی «آیلان» نماد تراژدی مهاجران می‌شود
کد خبر: 3725689
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

وقتی «آیلان» نماد تراژدی مهاجران می‌شود

گروه هنر ــ عکس تاریخی و دردناک «آیلان» کودک سه ساله سوری در سواحل دریای مدیترانه، سوژه این هفته برنامه عکس‌های تکان دهنده (Pictures that shake the world) هیسپان تی وی است.

وقتی «آلان کردی» نماد تراژدی مهاجران می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این برنامه عکسی از نیلوفر دمیر، عکاس ترکی به تصویر در می‌آید که در آن زمان به سرعت در تمام روزنامه‌های اروپا منتشر و از آن به عنوان سمبل تراژدی انسانی مهاجران در اروپا نام برده شد.

 سال ۲۰۱۵ با گسترش جنگ در سوریه، خانواده‌ای اهل کوبانی همراه با گروه دیگری از پناهجویان به دنبال زندگی آرام و صلح‌آمیز مجبور به مهاجرت می‌شوند. آنها مسیر حرکت خود را از سواحل ترکیه به سمت یونان در دریای اژه و بعد عزیمت به کشورهای اروپایی انتخاب می‌کنند. زمانی که قایق آنها از شهر ساحلی بدروم در ترکیه به سمت جزیره کاس در یونان در حال حرکت بود، در آب‌های آیگان دریای مدیترانه واژگون می‌شود و آیلان سه ساله به همراه برادر پنج ساله و مادرشان غرق می‌شوند. عبدالله، پدر آیلان تنها عضو این خانواده چهار نفره است که توانست از این حادثه نجات پیدا کند.

«عکس‌های تکان دهنده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش الطافی به بررسی برترین عکس‌های خبری جهان که تاثیرات گسترده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته‌اند، می‌پردازد.

این برنامه، محصول شبکه پرس تی وی است که پس از دوبله به زبان اسپانیایی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت 10:15 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و جمعه ساعت 4:30 بازپخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha