پیکر استاد «احمد شاهد» تشییع شد
کد خبر: 3725767
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

پیکر استاد «احمد شاهد» تشییع شد

گروه فرهنگی - مراسم تشییع و تدفین زنده‌یاد «احمد شاهد» چهره ماندگار فرهنگ و هنر استان خراسان شمالی در اسفراین برگزار شد.

پیکر استاد《احمد شاهد》 تشیع شد

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، استاد احمد شاهد چهره ماندگار فرهنگ و هنر استان روز گذشته در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

عصر امروز با حضور مردم و مسئولان پیکر این هنرمند و ادیب در شهر اسفراین تشییع و به خاک سپرده شد.

استاد احمد شاهد در سال 1310 چشم به جهان گشود در هفت سالگی به دبستان گام نهاد و دوران متوسطه را در تهران گذراند. او در سال 1347 وارد دانشگاه تهران شده است و در رشته درام شناسی «هنرهای دراماتیک یا هنرهای نمایشی» تحصیل کرده و در سال 1351 فارغ التحصیل شد. او از جوانی به شعر و شاعری علاقه مند بود و شاهد تخلص اوست. در سال 1345 اشعار او در مجله «هلال» و «انجمن باغ صیانت» به چاپ رسیده است و همچنین مجموعه اشعار او در کتاب دیوان «شاهد» جمع‌آوری شده است.

«تاریخ آستوئن اشکانی»، «دیوان شاهد»، «سرگذشت عشق»، «سیری در زندگی سربداران»، «سیری در سکه های شاهان ایران»، «تذکره شعرای اسفراین»، «تذکره ی عرفای اسفراین»،«درهم اسلامی»،«مهرگان اسفراین»، «دیوان شیخ آذری»، «جواهر الاسرار»، «عشق و محبت»، «اسرار العرفان»، «غزلیات حسرت اسفراینی»، «توصیف گویش رویینی» و«منتخب الاشعار» از آثار ارزشمندی است که از این چهره ماندگار به یادگار می ماند.

بزرگداشت استاد احمد شاهد شاعر، ادیب و پژوهشگر خراسان شمالی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تیرماه سال گذشته در بجنورد برگزار شد.

 انتهای پیام

captcha